• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Električni automobili bi mogli ponovo da postanu benzinci, ako kupci to budu željeli

Autor Dušan Volaš

Uprkos zacrtanoj električnoj strategiji, nova paleta STLA platformi konstruisanih i za električna, i iz vozila sa SUS motorima, omogućava fleksibilnost u proizvodnji koju Stellantis ističe kao svoju prednost za budućnost

 električni autombili sus motori konverzija Stellantis Izvor: Alfa Romeo

Grupacija Stellantis, čiji dio je i nekadašnja fabrika Crvene Zastave u Kragujevcu u kojoj ovog lleta počinje proizvodnja električnog naslednika Fijata Pande, ima ambiciozne planove da do 2030. godine evropskom tržištu ponudi kompletnu gamu električnih putničkih vozila.

Taj cilj za Sjedinjene Američke Države, za isti vremenski rok, iznosi 50 odsto ponude. To je suština plana nazvanog "Dare Forward 2030". Međutim, iako se u prvi plan ističe elektrifikacija, Stellantis ne želi da kupcima ograniči izbor, zbog čega će nastaviti da proizvodi automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem, ukoliko to kupci budu željeli.

Uprkos zacrtanoj električnoj strategiji, nova paleta STLA platformi konstruisanih tako da mogu da se koriste kako za vozila sa električnim, tako i za ona sa klasičnim pogonom na fosilna goriva, ostavlja mogućnost konverzije vozila i lakši izlazak u susret zahtijevima kupaca.

Fiat New Panda – mogući izgled prema renderu Carscoops-a
Izvor: Render / Carscoops

Tu fleksibilnost grupacija, u čijem sastavu se nalaze Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel i Peugeot, ističe kao svoju prednost za budućnost, pogotovo zbog činjenice da automobilska industrija u tranziciji na električni pogon, nije sasvim sigurna u pogledu sopstvene električne budućnosti.

Tu se, s pravom, postavlja i pitanje šta će se dogoditi do te 2030. godine. Šta ako, na primjer, 75 odsto kupaca u SAD i dalje bude željelo da vozi automobil sa SUS motorom? Odnosno, hoće li ciljevi "Dare Forward 2030" strategije moći da budu ispunjeni.

Jeep Avenger
Izvor: Jeep

Iako svjesna te neizvijesnosti, grupacija Stellantis (za sada) ne mijenja i ne preispituje svoj cilj za 2030. godinu i drži sa plana 50 odsto elektrifikacije u SAD i 100 odsto u Evropi, konstatuje WardsAuto.

U prilog tome ide im činjenica da prodaja električnih vozila u Evropi i dalje odvija relativno dobro. Međutim, gledajući trenutni trend prodaje i ponudu modela, ako na tržištu ne dođe do promjena i prilagođavanja, cilj prodaje 50 odsto električnih modela na američkom tržištu do 2030. godine mogao bi da postane teško ostvariv.

BONUS VIDEO:

Fiat Panda – budući modeli
Izvor: YouTube / Fiat

Možda će vas zanimati

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop