• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

"Komunistički" Lamborghini: Pet najrjeđih automobila na svijetu

 vesna.jpg
Autor Vesna Kerkez

Najstariji među pet izabranih rijetkih modela nastao je prije 90 godina i svijetu se još tada predstavio inovativno rješenje koje klasični kupe pretvara u automobil bez krova

 Pet najrjeđih automobila na svijetu Izvor: Bugatti

Moglo bi se slobodno reći da ni jedna lista rijetkih automobila nije ni konačna ni tačna. Automobile rijetkima čini, prije svega, broj proizvedenih primjeraka i vrijeme proteklo od završetka proizvodnje, ali postoje i mnogi drugi kriterijumi.

Veliki broj rijetkih četvorotočkaša najčešće su posebno prepravljene i dorađene verzije serijskih modela, posebne verzije prilagođavane za različite namjene, prototipovi koji nikada nisu ušli u proizvodnju ili modeli koji imaju neki poseban dodatak koji nije često ugrađivan u najveći broj primjeraka istog modela.

Bez obzira na različite kriterijume, ovih pet modela, od kojih je najstariji nastao prije 90, a najmlađi prije samo pet godina, samo su neki od automobila na listi najrjeđih na svijetu, ali svaki po nekom kriterijumu koji ga odruđuju zaslužuje da se na njoj nađe.

Peugeot 401D Eclipse (1935)

Najstariji na ovoj listi i model koji je od svih proizveden u najvećem broju primjeraka je predratni Peugeot 401D Eclipse iz 1935. godine. Peugeot 401 predstavljen je godinu dana ranije kao osnovni sedan sa četvoro vrata, kao i u kupe i kabriolet verziji.

Eclipse je bio najduži model u 401 seriji, a pokretao ga je četvorocilindrični motor od 1,7 litara sa oko 60 konjskih snaga, koji je razvijao brzinu od oko 100 km/h. To, međutim, nije bio običan kabriolet, već prvi automobil ikada koji je imao tvrdi krov na uvlačenje. Djelo francuske radionice Carrosserie Pourtout, krov je bio i prvi u istoriji automobilizma koga je pokretao električni motor.

Peugeot 401D Eclipse je ukupno proizveden u 79 primjeraka, od kojih su neki sačuvani i do danas, ali nismo uspjeli da pronađemo koliko ih je tačno.

Ferrari Testarossa Spider
Izvor: Wikimedia / Surreal Name Given

Ferrari Testarossa Spider (1986)

Čitavih pola vijeka kasnije, Ferrari Testarossa je u dugoj polovini osamdesetih bio prava zvijezda u svijetu sportskih automobila. A za slavu automobila sa brojnih postera iz dječačkih soba i automehaničarskih radionica zaslužan je i detektiv Soni Kroket, u tumačenju Dona Džonsona, koji je u čuvenoj seriji "Poroci Majamija" u svojoj bijeloj Testarossi jurio ulicama primorske američke metropole.

Jedna posebna Testarossa, nastala kao poklon fabrike Ferrari predsjedniku Fijata Đaniju Anjeliju za sve decenije vođenja kompanije, sa fabričkih traka je sišla bez krova i ušla u legendu kao jedini Ferrari Testarossa Spider ikada napravljen.

Metalik sivi supersportski kabriolet, pokretan rednim 12-ocilindričnim motorom zapremine 4,9 litara sa 396 "konja" sirove snage, godinama je privlačio pažnju ljubitelja. Uprkos brojnim zahtjevima potencijalnih kupaca, Ferrari nikada više nije proizveo ni jednu Testarossu bez krova.

MTX Tatra V8 (1991)

Tada još uvijek čehoslovačke kompanije MTX, prerađivač i tjuner sportskih automobila, i legendarni proizvođač kamiona i automobila Tatra, 1991. godine su predstavili prvi čehoslovački, a vjerovatno i prvi na području dotadašnjeg istočnog bloka, supersportski automobil – MTX Tatra V8.

Po dizajnu sličnu nekim Lamborghini-jevim ili Lotosovim modelima toga vremena, sa karakterističnim "pop-up" farovima i vertikalnim "Lamborghini vratima", ovu Tatru je pokretao, logično, V8 motor zapremine 3,9 litara.

Razvijao je 306 konjskih snaga pri 6.500 obrtaja u minutu. Od 0 do 100km/h automobil stizao je za 5,6 sekundi, uz maksimalnu brzinu 265 kilometara na sat.

Proizvedena su samo četiri primerka Tatre MTX V8. Tri automobila su u još uvek u Češkoj, dva u privatnom, a jedan u vlasništvu muzeja automobila, dok se četvrti nalazi u SAD.

Maybach Exelero
Izvor: Wikimedia / Simon Davison

Maybach Exelero (2005)

Tri godine nakon što je Mercedes-Benz 2002. predstavio "oživljenu" luksuznu marku Maybach i nove limuzine 57 i 62, prikazan je veliki superluksuzni kupe Maybach Exelero.

Sportski automobil dužine gotovo cijelih šest metara pokreće twin-turbo V12 motor od šest litara sa 690 konjskih snaga. Od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 4,4 sekunde i razvija maksimalnu brzinu od 351 km/h.

Popularnosti ovog neobičnog jedinstvenog kupea u javnosti najviše je doprinio reper Jay-Z u čijem se spotu za pjesmu "Lost One" automobil pojavljuje. Maybach Exelero se danas nalazi u muzeju automobila u Dichelctalu u Njemačkoj, kao dio kolekcije milijardera Friedhelma Loha.

Bugatti La Voiture Noire (2019)

Ime superautomobila nastalog na osnovi modela Chiron bilo je nadimak inspiracije iz 1934, odnosno jednog od četiri Type 57 SC Atlantic-a, kultnog automobila fabrike koji je nestao neposredno pred izbijanje Drugog svjetskog rata.

Kultni status i misterija koja obavija prethodnika, navela je Bugatti da u današnje vrijeme napravi svoj najrjeđi i naskuplji automobil ikada.

La Voiture Noire pokreće veliki centralno postavljeni W16 motor zapremine osam litara, sa četiri turbo punjača, što je postavka slična onoj ispod haube Bugatti-ja Veyron. A to znači da "crni auto" iz mjesta do stotke ubrzava za samo 2,4 sekunde, kao i da je u stanju da dostigne maksimalnih 399 kilometara na sat.

(MONDO)

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop