Xiaomi je iznenadio mnoge odlukom da uđe na tržište električnih automobila. Sada znamo da je bio primoran na taj potez.
Strah od američkih sankcija primorao je Xiaomi da napravi svoj prvi električni automobil, izjavio je osnivač i prvi čovjek kompanije Lei Jun. Proizvođač pametnih telefona se na ovaj potez odlučio nakon što je 2021. godine stavljen na crnu listu po nalogu Trampove administracije.
Govoreći na događaju u Pekingu, održanom u petak, Jun je otkrio pravi razlog ulaska kompanije na tržište električnih automobila:
"Primio sam poziv od prijatelja koji mi je rekao da smo pod sankcijama. Bilo je to kao grom iz vedra neba", rekao je Lei Jun i dodao da se izvršni odbor kompanije hitno sastao tog dana i napravio prve planove o električnom automobilu.
Xiaomi je četiri mjeseca kasnije, u potezu koji je predstavljao pravi presedan za kineske kompanije, pred sudom uspio da obori odluku o stavljanju na crnu listu, samo dva mjeseca nakon što je svijetu predstavio planove o ulasku na tržište električnih četvorotočkaša.
Kako tvrdi Jun, Xiaomi planira da tokom svog 10-godišnjeg plana potroši oko 10 milijardi dolara za te potrebe, što će biti "posljednji veliki preduzetnički projekat u njegovom životu". Od te sume je 756 miliona dolara već potrošeno na izgradnju fabrike u Pekingu, u kojoj se sada proizvode električni automobili SU7. Kompanija je prvobitno koristila BAIC licencu za proizvodnju, ali je ovim potezom stekla sopstvenu.
U junu je fabrika kompanije u Pekingu uvela drugu smjenu za proizvodnju Xiaomi SU7. Tehnološki gigan je uspio da isporuči preko 30.000 električnih automobila svojim kupcima od početka prodaje ovog proljeća, a plan je da se do kraja 2024. dostigne brojka od 100.000 do 120.000 isporučenih jedinica.