• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Prodato 100.000 komada odmah nakon lansiranja: Neočekivano velika potražnja za prvim Xiaomi elektromobilom

 vesna.jpg
Autor Vesna Kerkez

I pored toga što potražnja već izaziva kašnjenje u isporuci, analitičari ocjenjuju da Xiaomi za svoj novi poslovni podvig ima mnogo više iskustva i sredstava od brojnih startap kompanija koje razvijaju svoja električna vozila

 Xiaomi SU7 prodaja električni automobil Izvor: SmartLife / Ilija Baošić

Nakon što je prošlog četvrtka zvanično lansirao, a potom i počeo da prima porudžbine za svoj prvi električni automobil, Xiaomi samo u prvih 24 sata prodaje dobio čak 88.898 sigurnih rezervacija od strane kupaca. Taj broj je do sada sigurno premašio 100.000 komada.

Probne vožnje Xiaomi-ja SU7 od petka su organzovane na 59 prodajnih mjesta u 29 gradova širom Kine, što je izazvalo velike gužve. Proizvođač je, zbog neočekivano velikog interesovanja, saopštio da će kupci, usled ogromne potražnje, na isporuku svog novog elektromobila morati da čekaju od četiri do sedam meseci.

Xiaomi je prijavljivanje na listu čekanja za kupovinu automobila organizovao putem namjenske mobilne aplikacije, prema kojoj bi čekanje kupaca na standardni SU7, koji se prodaje po cijeni od 215.900 juana, odnosno oko 27.700 evra, moglo da potraje između 18 i 21 nedjelju, odnosno od 4,5 do 5,5 mjeseci.

Prodajna statistika aplikacije ukazuje na isti period i za model SU7 Pro, dok bi čekanje kupaca na najsnažniji i najskuplji SU7 Max, po cijeni od 299.900 juana, što iznosi oko 38.500 evra, moglo da se protegne na 27 do 30 nedjelja, ili od pola godine do skoro 8 mjeseci.

Moglo bi se reći da je trenutak u kome Xiaomi ulazi na tržište električnih automobila prilično zanimljiv, budući da je svjetskom tržištu trenutno u toku žestok rat cijena, u kome se više od 40 proizvođača bori za pažnju potrošača, ocjenjuju svjetski mediji.

Analitičari, međutim, ocenjuju da kineski tehnološki gigant ima solidne početne pozicije budući da za svoj novi poslovni podvig ima mnogo više sredstava od brojnih startap kompanija koje razvijaju svoja električna vozila.

Osim toga, znanje i stručnost stečeni u razvoju poslovanja u biznisu sa pametnim telefonima i drugom potrošačkom elektronikom takođe su nešto što, prema ocjenama stručnjaka, kineski kupci znaju da cijene, ističe CarNewsChina.

Inače, Xiaomi svoja vozila proizvodi u saradnji sa kompanijom Beijing Automotive Industry Holding Co. (BAIC), u novoj fabrici u Pekingu. Masovna proizvodnja modela SU7 je već počela, ali se u početnim fazama neće odvijati "punom brzinom" i u maksimalnom obimu.

Fabrika u Pekingu ima mogućnost za godišnju proizvodnju od 150.000 vozila u prvoj, da bi se ona u drugoj fazi povećala na 300.000 vozila. Xiaomi će za osam mjeseci 2024. godine najvjerovatnije proizvesti oko 100.000 automobila, a možda i nešto više ukoliko ne bude značajnijih problema na proizvodnim linijama.

Prive isporuke Xiaomi-ja SU7 kupcima počeće do kraja aprila, saopštila je kineska kompanija.

(MONDO)

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop