Samo ime, skraćenica "SU" od – Speed Ultra, govori da je riječ o električnom četvorotočkašu visokih performansi, čija je čak i osnovna verzija poprilično moćan automobil
Poslije velikog broja zvaničnih i nezvaničnih najava, kineski tehnološki gigant Xiaomi je zvanično predstavio svoj prvielektrični automobil – SU7.
Sa velikim ambicijama da uđe u trku sa ozbiljnim igračima kao što su Porsche i Tesla, a nakon što se malo bolje sagleda šta sve ovaj elektromobil nudi, može se reći da Xiaomi ima "ono nešto" potrebno da se poremeti status kvo na tržištu vozila sa električnim pogonom.
Samo ime automobila, odnosno "SU", što je skraćenica od – Speed Ultra, govori da je riječ o električnom četvorotočkašu visokih performansi, čija je čak i osnovna verzija poprilična "zvjerka".
Osnovni Xiaomi SU7 ima jedan elektromotor snage 299KS (220kW), sa maksimalnim obrtnim momentom od 400Nm, koji pokreće zadnje točkove. Za ubrzanje od 0 do 100 kilometara na sat potrebno mu je 5,28 sekundi, dok mu je maksimalna brzina 210 km/h. Maksimalni domet sa punim baterijama, mjeren po kineskom CLTC ciklusu, iznosi 668 kilometara.
Brži od Tesle i Taycana
Verzija sa dva motora, koji na točkove isporučuju kombinovanu snagu od 673 "konja" (495kW), nosi oznaku SU7 Max, i ostvaruje maksimalni obrtni moment od 838Nm.
Xiaomi tvrdi da automobil sposoban za impresivno ubrzanje iz mjesta do 100 km/h od samo 2,78 sekundi, što je u rangu zaista ozbiljnih sportskih mašina, kako sa električnim, tako i onih sa SUS motorima.
To je, ustvari, rezultat koji nadmašuje ubrzanje modela Porsche Taycan Turbo i Tesla Model S (ne računajući posebnu Plaid verziju), i istovremeno ozbiljan razlog da ta dva proizvođača "stave prst na čelo".
Sa dužinom od 4.997, širinom od 1.963 i visinom od 1.455 milimetara, SU7 je sedan pozicioniran između srednje i visoke klase, koji je po obliku karoserije, kao i još nekim karakteristikama, prilično blizak pomenutima Taycanu i Modelu S. Ipak, ono što ga definitivno razlikuje od glavnih konkurenata je koeficijent otpora vazduha od 0,195, navodno jedan od najnižih među serijskim automobilima na svijetu.
Električnu "zvijer" napaja 800V Qilin baterija, kineske kompanije CATL, kapaciteta 101kWh. Xiaomi tvrdi da superiorne karakteristike i podrška za brzo punjenje, omogućavaju da SU7 poslije samo 5 minuta na brzom punjaču dopuni bateriju toliko da može da prevali impresivnih 220 kilometara. Punjenje od 15 minuta mu produžava autonomiju na nevjerovatnih 510 kilometara.
Izvor: Xiaomi / Lei Jun"Za 15 godina, među 5 najvećih"
Centralno mjesto u unutrašnjosti zauzima pametni kokpit, koga pokreće Qualcomm Snapdragon 8295 procesor, sa centralnim ekranom dijagonale 16,1 inč i 3K rezolucijom. Za sistem pametne vožnje zadužen je Nvidia Orin X čip, čija ukupna računarska snaga iznosi 508 TOPS-a.
I pored toga što je SU7 tek prvi električni automobil za Xiaomi logom, izvršni direktor kineske kompanije Lei Đun ljestvicu postavlja veoma visoko. Kaže da Xiaomi cilja na to da za 15 do 20 godina bude jedan od pet najvećih proizvođača automobila na svijetu.
Na kraće staze, kompanija želi da se pozicionira kao vrhunski igrač na terenu pametne vožnje, i to već koliko u sljedećoj 2024. godini.
Ono što je još uvijek ostalo nedovoljno poznato su cijene dva "xiaomobila", dok se za početak prodaje moglo čuti daisporuke kupcima krećuod februara. Ne znamo još ni da li Xiaomi planira da u ponudu uvede "srednji" model SU7 Pro, koji je spominjan u ranijim najavama. Ali, znajući kao se stvari u svijetu tehnologije odvijaju, ne sumnjamo da će nakon inicijalne prezentacije svog prvenca na četiri točka, Xiaomi izaći sa svim detaljima.
A to je svakako nešto što, osim ljubitelja tehnologije širom svijeta, žele da čuju i u šefovi Porsche-a u Štutgartu i čelnici Tesline Gigafabrike u Teksasu.
(Mondo)