Jedinstveni sistem vješanja kineskom supersportskom automobilu bukvalno omogućava da "skače", i u mjestu i u vožnje, što mu omogućava da opasne prepreke na putu izbjegava na do sada neviđen način
Kineski BYD, najveći proizvođač električnih vozila na svijetu, prošlog leta je iznenadio svije(t) kada je prikazao video svog električnog hiperautomobila BYD YangWang U9 koji "skače" u mjestu gore-dole (video na kraju teksta). Jedan od komentara na tu, do tada neviđenu, egzibiciju, bio je prilično upečatljiv. Glasio je: "Ilon Mask bi voleo da je on ovo uradio!".
Međutim, ni BYD, ni pomenuta egzibicija nisu ostali samo na tome, već su u prvim danima nove godine prikazali i čemu ovo "skakutanje" može da posluži i u praksi.
Sistem vješanja, nazvan Disus X, koji automobilu to omogućava stavljen je na jedinstven test izbjegavanja prepreka na putu. Zahvaljujući njemu, jedan crveni U9 bez vozača za volanom uspio je da u vožnji velikom brzinom na test stazi, i bukvalno, preskoči dvije opasne prepreke.
Jureći stazom brzinom od 120 kilometara na sat U9 je prvo preskočio rupu punu vode široku 2,5 metra. Vješanje je lansiralo auto kada se on približio rupi, cijeli skok je navodno bio dugačak preko šest metara.
Nakon uspješno savladane prve prepreke, sportski elektromobil je naišao na drugu – šiljke visine 3,5 centimetra razbacane po stazi. Disus X vješanje je i ovde bilo na visini zadatka, pa je U9 i ovu opasnost savladalo bez problema.
Osim objavljivanja atraktivnog videa, BYD saopštio više detalja o testu, ali je svakako nastavio da intrigira automobilsku javnost svojim novim tehnološkim dostignućima.
BYD je YangWang osnovao kao svoj luksuzni podbrend premijum klase električnih automobila, koji osim luksuza i prestiža koji nudi kupcima, treba da posluži i kao demonstrator vrhunskih tehnologija koje je ta kompanija sposobna da proizvede.
U9 je drugi takav YangWang automobil. Prvi je veliki terenac U8 koji je slavu stekao svojom amfibijskom sposobnoću da plovi po vodi, sposobnošću izvođenja "tenkovskog okreta" (video ispod) kao i činjenici da ima prilično impresivne terenske sposobnosti uprkos težini 3,5 tone. Zbog svega toga, viđen je kao ozbiljan potencijalni konkurent veličinama kakve su Mercedes-Benz G-Klase i Land Rover Defender.
Supersportski U9 prvi put je predstavljen u februaru 2024. godine, a njegova proizvodnja je počela u avgustu. Pokreću ga četiri električna motora koja na točkove isporučuju kombinovanu snage od 960kW, odnosno 1.287 "konja", pri obrtnom momentu od 1.680Nm.
Snažan pogon mu omogućava impresivne performanse. Od 0 do 100km/h ubrzava za 2,36 sekundi, u trci na 400 metara stazu prelazi za 9,78 sekundi, a na pravolinijskom testu brzine postigao je maksimalnih 391,94 kilometara na sat.
BYD YangWang U9 se na kineskom tržištu prodaje po cijeni od 230.000 dolara.
BONUS VIDEO: