• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Manja, jeftinija i prelazi 1.000 km bez punjenja: Najveći kineski proizvođač već koristi bateriju koja mijenja pravila

Autor Dušan Volaš

Struktura ćelija od litijum gvožđe-fosfata je jeftina za proizvodnju i omogućava veću gustinu energije, što bateriji istog kapaciteta obezbjeđuje veću efikasnost a vozilima primjetno veći domet

 BYD Blade baterija 1000km bez punjenja Izvor: BYD

Iako ni pre toga nije bila nepoznata, kineska kompanija BYD se ponajviše globalno pročula nakon što je krajem prošle godine pretekla Teslu po prodaji električnih automobila, čime je potvrdila da se nalazi u ozbiljnoj globalnoj ekspanziji.

Iz najvećeg kineskog proizvođača električnih vozila, koji je početkom februara najavio izgradnju fabrike automobila u Segedinu, stiže vijest o novoj inovativnoj bateriji koja bi trebalo da promijeni globalna pravila elektromobilnosti.

U saradnji sa kompanijom CATL, jednim od vodećih proizvođača baterija za električna vozila na svijetu, FinDreams, u vlasništvu BYD-a, je razvio inovativnu litijum gvožđe-fosfatnu bateriju (LFP – Lithium iron phosphate), za koju tvrdi da je dosta jeftinija za proizvodnju i dosta efikasnija u eksploataciji.

Plus, dvije kineske kompanije ističu da će nova baterija električnim vozilima omogućiti maksimalni domet od čak 1.000 kilometara sa jednim punjenjem!

FinDreams je, naime, razvio novu generaciju "BYD Blade" baterijskih ćelija čija ja glavna osobina bitno veća gustina energije, a najveća prednost jednostavnost njene strukture i niži troškovi proizvodnje.

Ime Blade, odnosno "oštrica" na engleskom, potiče od njenog posebnog dizajna. Riječ je o širokim jednoćelijskim baterijama koje se mogu postaviti u niz i u glavnu bateriju ubaciti "kao oštrica". Ćelije su pričvršćene posebnim tankim karikama preko cijele strukture, čime je proizvođač efikasno uspeo da iskoristi sav raspoloživi prostor.

Struktura ćelija od litijum gvožđe-fosfata je jeftina za proizvodnju. A kada je i pomenutoj gustini energije riječ, BYD ističe njeno povećanje od čak 26,6 odsto u odnosu na strukturu današnjih konvencionalnih baterija, odnosno sa sadašnjih 150 Wh/kg na 190 Wh/kg.

BYD Blade baterija
Izvor: YouTube / BYD Europe

"Tajna" novih baterija je prilično jednostavno objašnjiva – povećana gustina energije ćelija, uz zadržavanje istog kapaciteta baterije, obezbjeđuje veću efikasnost upotrebe i vozilima omogućava veći domet.

BYD već ugrađuje LFP baterija u neke svoje automobile, a očekuje se da će to uskoro početi da rade i drugi proizvođači električnih vozila, kao i da njihovo dalje omasovljenje daljeg smanjenja troškova njihove proizvodnje.

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop