• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Idealan auto za naše gradove: Ovaj Hyundai ide i bočno i dijagonalno, a može i da se okrene u mjestu za 360 stepeni

Autor Dušan Volaš

Hyundai Mobion točkove može da zarotira za punih 90 stepeni, zahvaljujući zatvorenom pogonskom sistemu svakog točka koga čine elektromotor, sistemi za kočenje i upravljanje, i vješanje

 Hyundai Ioniq točkovi bočno parkiranje Izvor: Hyundai

Automobil koji izgleda identično kao Hyundai Ioniq 5, a nije Ioniq 5 oduševio je posjetioce CES sajma potrošačke elektronike u Las Vegasu. Ipak, jeste blisko povezan sa južnokorejskom kompanijom.

Koncept Mobion delo je kompanije Mobis, Hyundai-jevog ogranka za dijelove, i u stanju da uradi nešto što mali broj četvorotočkaša može, za šta je zaslužan njegov "e-Corner System" sljedeće generacije, na kome se radilo duže vrijeme. To prepravljenom Ioniq-u daje mogućnost da sva četiri točka može da okreće nezavisno.

Ako ste pomislili da je to rješenje identično "hodu krabe" (engl. Crabwalk ili zero turn) koje je General Motors predstavio na svom električnom terencu Hummer, ne griješite mnogo.

Mobion, međutim, svoje točkove može da zarotira za punih 90 stepeni, što mu omogućava da se kreće bočno i istovremeno ga čini pokretljivijim od Hummer-a. Takvi pogonski sistemi proizvod su ozbiljnog razmišljanja i rada inženjera na njihovom projektovanju.

Izvor: Hyundai Mobis

U slučaju Mobiona, svaki točak ima sopstveni zatvoreni pogon, što u Hyundai naziva "In-Wheel" tehnologijom. Riječ je o zatvorenom pogonskom sistemu koga, kod svakog točka čine električni motor, sistemi za kočenje i upravljanje, i vješanje.

Bez ijednog dijela osovina ili komponenti kočionog sistema koji se uvlače ispod karoserije, Mobion je u stanju da se kreće bočno omogućavajući tako vozaču da se paralelno parkira na najlakši mogući način.

Ova funkcija točkova i pogona onima koji "žele da se zabave" ostavlja mogućnost za različite akrobacije, što naravno može biti veoma opasno, ali što u svrhu demonstracije automobila Hyunda-jevi vozači izvode pri malim brzinama.

....
Izvor: YOUTUBE / HYUNDAI MOBIS

Pored tehnologije bočnog manevrisanja, Mobion se od običnog Ioniq-a 5 razlikuje po ​​novom spoljašnjim osvjetljenju koje može da upozori druge vozače na veliki broj situacija u saobraćaju.

Automobil, takođe, može da projektuje slike na tlo u krugu od 360 stepeni i tako, između ostalog, upozorava druge o namjeravanom pravcu kretanja.

Iz Hyundai-ja nema informacija o tome da li će se e-Corner System naći u nekom od budućih električnih modela. Međutim, imajući u vidu praktične prednosti automobila koji može da se kreće bočno ili da se okreće na mjestu, gotovo da je sigurno da će se i desiti.

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop