Automobili

Zbog jedne stvari automobil može da vas košta čak 1.000€ više: Na ovo obavezno obratite pažnju prilikom kupovine

Autor Vesna Kerkez

Automobili kupljeni na kredit ili lizing uključuju dodatnu cijenu boje u mjesečne rate.

Izvor: Shutterstock

Prilikom kupovine novog automobila, većina kupaca fokusira se na marku, opremu i motor. Boja se često uzima zdravo za gotovo - dok ne stigne konačna ponuda.

Tada se mnogi neprijatno iznenade: nijansa koju su željeli košta dodatno, i to ne malo. Doplate za metalik boje ili "posebne" nijanse kreću se od 500 pa sve do 1.000 evra kod pojedinih modela.

Cijena boje ulazi i u kreditnu ratu

S obzirom na to da većina vozača u Srbiji kupuje automobile na kredit ili lizing, dodatak za boju automatski ulazi u ukupnu cijenu i povećava mjesečnu ratu. Na primjer, kod popularnog SUV modela srednje klase - bilo da je riječ o Nissanu Qashqai, Peugeotu 3008 ili Škodi Karoq - samo osnovna bijela ili crvena boja dolaze bez doplate. Sve ostale opcije idu uz dodatni trošak.

Isti auto, različita boja - razlika i do hiljadu evra

Kod jednog auto-dilera, sivi Peugeot 2008 sa metalik završnicom bio je skuplji 1.000 evra od identičnog modela u običnoj bijeloj boji. A razlike u vožnji? Nikakve. Jedina razlika je estetska i u cijeni otplate.

Kupci često ne pitaju, a trebali bi

Veliki broj ljudi prilikom kupovine automobila ne zna da se boje naplaćuju odvojeno, sve dok ne dobiju konačnu ponudu ili ne potpišu ugovor. Ovakva praksa često se krije u "sitnim slovima", pa tek kasnije postane jasno da omiljena nijansa zapravo košta kao dodatni dio opreme.

Polovnjaci? I tu vrebaju zamke

Ni tržište polovnih automobila nije bez rizika. Najnovije ankete pokazuju da većina vozača kupuje polovna vozila bez prethodnog stručnog pregleda. Time rizikuju da previde ozbiljne tehničke kvarove koji mogu izazvati skupe popravke. Profesionalna provjera vozila prije kupovine košta između 35 do 70 evra - ali može vas spasiti troškova koji se mjere u hiljadama evra.

(24sedam, Dnevnik/Mondo)