U Bosanskom narodnom pozorištu Zenica u petak 30. aprila je održana konferencija za medije na kojoj je selektorka XX festivala bh. drame Zenica 2021 Ljiljana Čekić saopštila izbor predstava koje će ući takmičarski program.
Selekcija Festivala obuhvata predstave koje su premijerno izvedene u periodu od 15. marta 2019. godine do 15. marta 2021. godine. Festival je zakazan za septembar, a tačan datum se još ne zna. Predstava NPRS „Derviš i smrt“ autora Meše Selimovića u adaptaciji i režiji Dejana Projkovskog, uvrštena je u takmičarski program jubilarnog XX festivala bh. drame, koji će biti održan u septembru tekuće godine u Zenici.
Prema odluci selektorke Ljiljane Čekić, u selekciju XX festivala bh. drame uvrštene su sljedeće predstave: „To nikad nigdje nije bilo“ Narodnog pozorišta Sarajevo, predstava „Derviš i smrt“ Narodnog pozorišta Republike Srpske iz Banjaluke, „Identitluk“ u koprodukciji Studija za izvedbene umjetnosti, Hrvatskog narodnog kazališta Mostar i Narodnog pozorišta Mostar, zatim predstava „Ništa nas ne smije iznenaditi“ u koprodukciji Pozorišta mladih Sarajevo i Festivala MESS, „Kreketanje“ u produkciji Narodnog pozorišta Tuzla, predstava „Šindlerov lift“ Kamernog tetara 55 Sarajevo, kao i predstava „Nije čovjek ko ne umre“ Pozorišta Prijedor.
Predstava "Derviš i smrt" izabrana je i u zvaničnu takmičarsku selekciju 66. Sterijinog pozorja, koje će biti održano u Novom Sadu od 18. do 26. juna 2021. godine.
Selektorka je imala priliku da pogleda dvadeset prijavljenih predstava i prema njenim riječima posljednje dvije godine je obilježila i manja produkcija predstava, što je naravno rezultat pandemije.
"Ovaj jubilarni Festival bh. drame je posebno značajan jer je planirano da bude održan u uslovima kad su pozorišni život i pozorišna produkcija u izuzetno teškoj situaciji", naglasila je.
O predstavi "Derviš i smrt" Čekić je zapisala:
"Ovo je jedna od onih predstava kakvu poznajemo još iz antičkih vremena, kada gledaoci budno prate radnju iako su upoznati sa pričom. Scensku enigmu banjalučke predstave reditelj je pokušao da otključa na neobičan način. Intimna drama Ahmeda Nurudina ispričana je u formi scenskog spektakla.
Bilo je to hrabro hodanje po oštrici noža na kojoj je trebalo znati ekvilibrirati. Monumentalna scenografija Velentina Svetozareva ispunjena pijeskom određuje pravac u kome se razvijao rediteljski koncept. Metafora pijeska, odnosno praha iz koga smo postali i u koji ćemo se vratiti jasno se vidi kao okosnica rediteljske ideje.
Pijesak koji poput vode pročišćava, ali i poput zemlje zatrpava, ulazi u tijelo, ali i dušu scenskih junaka pretvarajući ih u ništavilo. Scenografska poetika dominira svakom scenom predstave stvarajući svojevrsnu pješčanu simfoniju".
(MONDO)