Putovanja

Popularno grčko ljetovalište ove godine prazno: Cijene znatno pale, ali turisti se plaše zemljotresa

Autor Vesna Kerkez

Najpoznatije grčko ostrvo bilježi pad posjeta i do 30 odsto, hotelijeri očajnički spuštaju cijene, a gosti troše sve manje.

Izvor: John Liakos / AFP / Profimedia

Santorini, biser Egejskog mora, ovog ljeta bilježi prazan glavni trg u Firi, prazne bazene na liticama i tihu sezonu koja je sve - samo ne uobičajena. Po prvi put od pandemije, jedno od najposjećenijih ostrva Grčke doživljava ozbiljan pad u broju turista.

Razlog? Zemljotresi koji su ranije ove godine pogodili ostrvo ozbiljno su narušili povjerenje posjetilaca. Brojni turisti, naročito iz inostranstva, odlučili su da ove godine zaobiđu Santorini, a turistička industrija već osjeća posljedice.

"Broj dostupnih avionskih sjedišta opao je za 26 odsto u odnosu na početak godine. Za ljeto se predviđa pad od 7-8 odsto, što bi ukupno moglo da dovede do smanjenja turističkog prometa za 10-15 odsto", izjavio je Janis Paraskis, predsjednik Udruženja grčkih turističkih preduzeća (SETE).

Izvor: STRINGER / AFP / Profimedia

Međutim, predsjednik udruženja hotelijera na Santoriniju Antonis Pagonis ima još mračniju prognozu:

"Mi trenutno bilježimo pad od čak 25-30 odsto. To je ogroman gubitak za destinaciju koja godišnje privlači preko 3 miliona turista, što čini 10 odsto cjelokupnog grčkog turizma. Nismo sigurni da Grčka može da izdrži takav udarac", upozorava on.

Hotelijeri nude popuste, ali ni to ne pomaže

U pokušaju da ublaže štetu, hotelijeri nude last minute popuste i akcije. Iako na ostrvo i dalje svakodnevno pristaju kruzeri - prosječno po tri broda dnevno - broj turista koji ostaju i troše novac je sve manji.

Izvor: Aris MESSINIS / AFP / Profimedia

Uvođenje novog poreza na kruzere od jula ove godine, prema procjenama, neće dodatno pogoršati situaciju – bar ne ove sezone.

Kriza troškova života dodatno pogoršava situaciju

Pored straha od zemljotresa, ostrvo pogađa i globalna kriza životnih troškova. Turisti koji ipak dođu - troše manje. Vlasnici prodavnica i restorana svjedoče da se retko ko odlučuje na obroke u restoranima ili kupovinu suvenira, što dodatno pogađa lokalnu ekonomiju.

(Euronews/Mondo)