Da se ne obrukate

Tri "zlata vrijedna" savjeta za komunikaciju s nadređenima

Autor Vesna Kerkez

Niko ne voli da izgleda nestručno i zbunjeno na radnom mestu i to pogotovo pred poslodavcem.

Izvor: Shutterstock/fizkes

Međutim, ekscesi se dešavaju. Jednostavno niko ne može da zna sve stvari na ovom svijetu. Dovoljna je jedna pogrešna riječ, pa da se obrukamo. Ipak, postoji nekoliko univerzalnih fraza koje mogu da vam pomognu da izbjegnete rečenicu "Ne znam" na poslu.

Evo nekoliko primjera koje možete da iskoristite:

1. Kupovina vremena

Umjesto neznanja ponudite šefu vrijeme da pronađete rješenje i odgovor na njegovo pitanje ili zahtjev. Budite preduzimljivi, raspitajte se kod kolega ili sami istražite.

2. Zatražite pojašnjenje

Ako zahtjev vašeg šefa nije u vašoj struci, zamolite njega ili dobro upućenog kolegu da vam dodatno objasne. Ovo može pokazati želju da steknete znanje i poboljšate svoj učinak na poslu.

3. Zajedničko rješenje

Predložite zajednički pristup da biste pronašli odgovor: okupljanje tima profesionalaca sa zajedničkim vještinama može da vam pomogne da riješite probleme brže i efikasnije nego da to radite sami, savjetuje za CNBC Patris Lindo, vlasnica firme za konsalting.

Čak i investitor milijarder Mark Kuban kaže da zaposleni koji se trude da stvari urade, čak i ako nisu sigurni kako tačno, imaju konkurentsku prednost. Ulaganje napora znači prevazilaženje onoga što je potrebno za rješavanje problema, čak i kada se od vas to ne traži - povrh uobičajenih obaveza vašeg posla, rekao je Kuban. Vi preuzimate inicijativu i iscrpljujete sve moguće opcije dok ne pronađete odgovor. 

(MONDO)