Kupovina iz fotelje

Pinterest sprema namještaj u proširenoj realnosti: Kako da isprobate da li se kauč uklapa u vaš dom

Autor Milan Živanović

Isprobavanje proizvoda u proširenoj realnosti se sada proširilo i na namještaj, pa zainteresovani mogu da „izmjere“ da li se neki kauč, fotelja, te drugi komadi, uklapaju u njihove enterijere, a prije nego što posjete fizičku prodavnicu.

Pinterest
Izvor: Smart Life/ Pinterest

Pinterest je prije nekoliko godina predstavio „try-on“ funkciju za kozmetičke proizvode, a u pitanju je opcija koja omogućava da se šminka isproba prije kupovine.

Isprobavanje proizvoda u proširenoj realnosti se sada proširilo i na nameštaj, pa zainteresovani mogu da „izmere“ da li se neki kauč, fotelja, te drugi komadi, uklapaju u njihove enterijere, a prije nego što posjete fizičku prodavnicu.

Funkcija je trenutno dostupna u Velikoj Britaniji i Sjedinjenim Američkim Državama, pa se čeka da stigne i u druge dijelove sveta.

Kao i kod try-on funkcije za šminku, i komadi namještaja mogu da se kupuju direktno sa platforme, pa korisnik može da ih stavi u korpu čim odluči da mu neki predmet odgovara.

Pinterest ipak nije prvi koji je u kupovinu uključio i proširenu realnost – Ikea je još 2017. godine predstavila AR aplikaciju koja korisnicima preporučuje namještaj na osnovu prethodnih pretraga i interesovanja, te im omogućava da vide kako se uklapa u njihov prostor. Platforma za dijeljenje fotografija se sada priključuje tom trendu, budući da je korisnici najviše i posjećuju zbog ideja za uređenje doma.

Interaktivni pinovi su prednost za prodavce namještaja, ali i Pinterest ima koristi od opcija za AR kupovinu, između ostalog i zbog toga što kreatorima pruža nove načine za pravljenje sadržaja, a samim tim i za zaradu – vrlo lako možemo da zamislimo neki post koji prikazuje kako je sređen neki dom, a preko AR pinova koji posjetiocima omogućavaju da prikazani namještaj isprobaju i u svojoj kući, te ga na kraju kupe.

4 Amazing Examples Of How AR Is Used In Business To Create A Better Customer Experience
Izvor: Smart Life/ @Bernard Marr

Pinterest ovim potezom dublje ulazi u svijet online prodaje, budući da se broj try-on pinova sa 14 hiljada povećao na 80 hiljada. Neki već spekulišu da mjerka svoje mjesto u Metaverzumu  gdje će se sve kupovati upravo u virtuelnoj i proširenoj realnosti. Naravno, ako se Metaverzum ideja ikada ostvari.