Arkadne igre su ubrzano evoluirale tokom osamdesetih godina prošlog vijeka – veća rezolucija i više boja su stvorili potrebu za vještim umjetnicima i dobrim alatima.
Za Mortal Kombat je zaslužan studio Midway Games, a prva igra se pojavila daleke 1992. godine – stvaralački proces se u to vrijeme bitno razlikovao od današnjeg, pa je više zavisio od glumaca i pokreta živih tijela.
Prva igra je nastala iz ideje o naslovu čija je zvijezda trebalo da bude Žan Klod Van Dam, ali se od toga brzo odustalo – onda se rodila zamisao o borilačkoj igri koju dobro poznajemo i danas.
Poslije prvog nastavka došli su i mnogi drugi (Mortal Kombat 11 je izašao 2019. godine), potom je uslijedila i serija stripova, a 1995. godine je snimljen i film koji je režirao Lorenc Kazanov.
Tvrdi se da je na prvoj igri radilo samo četvoro ljudi, što je čak i za to vrijeme bilo malo – indie naslovi danas imaju veće timove.
Arkadne igre su ubrzano evoluirale tokom osamdesetih godina prošlog vijeka – veća rezolucija i više boja su stvorili potrebu za veštim umjetnicima i dobrim alatima. Potom je nastao trend u kojem su likovi i objekti digitalizovani uz pomoć računarskog softvera, i polako je počeo da zamjenjuje piksel art.
To znači da su za pravljenje video igara koristili snimci članova developerskog tima koji su nosili kostime, a njihove fotografije su potom digitalizovane (prva je bila igra NARC koja je izašla krajem osamdesetih godina). Nakon što je uz pomoć te metode napravljena i arkadna igra po kultnom filmu Terminator II, koja je sredinom 1991. godine doživela veliki uspjeh, stvorili su se uslovi i za druge sadržaje – na prvom mestu za Mortal Kombat.
Developeri su sačuvali neke ideje iz neostvarenog projekta sa Van Damom, a prije svega tehniku digitalizovanih boraca. Na arkadi se radilo oko osam mjeseci, a prvobitno se razmišljalo o naslovima poput Kumite, Dragon Attack, te Fatality, da bi se tek na kraju došlo do Mortal Kombat.
Igru su brzo zavoleli mnogi, uprkos tome što nije zazirala od eksplicitnog nasilja. Za ljubav prema nekom naslovu je u to vrijeme bilo potrebno mnogo strpljenja – bez interneta kombinacije za izvođenje završnica, te tajne o skrivenim likovima, su se prenosile isključivo od usta do usta, ređe preko popularnih magazina za gejmere.
Mortal Kombat II je na arkade stigao tokom aprila 1993. godine, prilično nedovršen, pa se čekalo na ažuriranja – bilo je to prije interneta, kada su zaposleni u Midway Games išli od uređaja do uređaja i ubacivali nove verzije softvera.
Na starim snimcima može da se vidi kako je nastajao prvi Mortal Kombat, te ono što se dešavalo iza scene. Iako proces na momente izgleda komično, neki žale što se igre više ne prave ovako, jer se, kako tvrde, u njima više uživalo.