Djeca u BiH dnevno provode oko tri časa "skrolujući" Facebook i gledajući crtane filmove, "jutjubere" i "gejmere"...
MIL Clicks (Media and Information Literacy), projekat agencije UNESCO koji se bavi medijskom i informatičkom pismenošću, objavio je rezultate istraživanja rađenog u BiH.
Cilj projekta je medijsko i informatičko opismenjavanje mladih ljudi, kako bi ukazali i pomogli u rješavanju različitih problema.
Rezultati njihovog istraživanja pokazuju da djeca od 11 do 18 godina najviše koriste Facebook (66 odsto), zatim Viber i Instagram (65 odsto). Slijedi Facebook Messenger (52 odsto), pa YouTube (51 odsto). WhatsApp koristi dvadeset odsto ispitane djece, Snapchat 13 odsto, a TikTok 12 odsto.
Kada je riječ o uređajima s kojih djeca od sedam do deset godina najčešće gledaju (ili slušaju) internet sadržaj, najviše njih se služi smartfonima (83 odsto), smart televizorima (65 odsto), kompjuterima (45 odsto) i običan TV (36 odsto). Tablet koristi 27 odsto djece, konzolu za igrice 14 odsto, mobilni telefon osam odsto i radio samo četiri odsto.
Ako pričamo o uređajima koje djeca od 11 do 14 godina posjeduju, prednjače smartfoni (66 odsto), slijede ih desktop računari (14 odsto), tableti (10 odsto) i TV (pet odsto).
Djeca od sedam do deset godina najviše gledaju crtane filmove (78 odsto), zatim "jutjubere" (63 odsto), slijedi dječiji program (55 odsto), igrice (54 odsto), filmovi i serije za djecu (50 odsto) i smiješni video klipovi (44 odsto).
Istraživanje je pokazalo i da čak 90 odsto roditelja nadzire šta djeca do 11 godina rade na internetu, a adolescente nadzire samo polovina roditelja (njih 51 odsto). Takođe, djeca prosječno tokom uobičajenog radnog dana provedu skoro tri sata pred ekranom, a tokom vikenda 3,5 sata.
(Izvor: MONDO/MIL Clicks)
Pratite Mondo.ba na Facebooku, Instagramu i Twitteru. Aplikacija je dostupna za IOS i Android telefone.