Problemi za Bezosa

Amazon bi mogao da bankrotira? Stručnjak otkriva kako i zašto

Autor Dušan Volaš

Tokom naredne decenije zamijeniće ih druga i slična kompanija, ali koja nudi bolje uslove!

Najbogatiji čovjek na planeti Zemlji je predsjednik kompanije Džef Bezos.

Pandemija koronavirusa mu je dodatno pomogla, i njegovoj kompaniji Amazon, da ostvari veliki profit u ovim teškim vremenima, pošto je online prodaja ove godine doživela procvat.

Iako je bio najbogatiji čovjek i prije pandemije, sada je postao još imućniji i ima 160 milijardi evra. Ipak, ekspert za maloprodaju Dag Stivens predviđa da bi Amazon mogao tokom naredne decenije da bankrotira!

Na svojoj korporativnoj stranici Business of Fashion, osnivač firme Retail Prophet's i savjetnik nekih od najcenjenijih svjetskih brendova, predviđa kraj Amazona, prenosi portal Entrepreneur. „Mislim da će u narednih 10 godina Amazon da padne, a ovo su samo neki od razloga", napisao je Stivens.

Kao jedan od mogućih razloga za bankrot najpopularnije online trgovine u svijetu bi bio taj što Amazon slijedi iste obrasce drugih kompanija: „Između 1962. i ranih 2000-ih, Walmart je vodio maloprodaju, pobjedivši desetine velikih i malih konkurenata. Do 2010. godine Walmart je otvorio zapanjujućih 4.393 prodavnica, od kojih je više od 3.000 otvoreno posle 1990. godine", objašnjava ovaj stručnjak.

Nakon što je kompanija Walmart doživjela veliki pad prodaje 2015. godine, ona nije uspjela da započne maloprodaju putem interneta. Ovakav pad nekada neprobojnog giganta, pokazao je da čak i većina tako velikih kompanija može otići u sunovrat! Stivens dalje ističe da je opasna stvar što Bezos namjerava da održi isti dugoročni operativni model: „U našem maloprodajnom poslovanju znamo da kupci žele niske cijene, a biće tako i za 10 godina. Žele brzu isporuku, širok izbor", rekao je osnivač Amazon kompanije svojevremeno.

Stivens smatra da ljudi ne kupuju samo zato što žele neki proizvod što je to prije moguće. On ističe da mušterije hoće "iskustvo kupovine", izlazak iz kuće, upoređivanje i dodirivanje proizvoda, isprobavanje novih stvari i slično. Može se reći da sav nedostatak Amazon kupovine leži i u njenoj prednosti, a to je "kupovina na mreži".

Dag Stivens predviđa da bi se širenjem Amazon kompanije "figura Bezosa mogla rasipati ili nestati". „Tada je moguće da izgubite svoju početnu misiju, a to je zadovoljstvo kupaca, da biste dali prioritet optimizaciji procesa na osnovu podataka", naveo je ovaj stručnjak za maloprodaju.

Za kraj ističe da će ta kompanija u budućnosti biti sve manje i manje inovativnija: „Energija, usmjerena na poboljšanje poslovanja, biće potrošena na održavanje organizacione infrastrukture", rekao je Dag Stivens. Kombinacija ovih faktora mogla bi prouzrokovati da Amazon pretrpi gubitke tokom naredne decenije i da ga zamijeni druga slična kompanija koja nudi bolje uslove za partnere, radnike i kupce, zaključuje ovaj stručnjak.

Kako vi komentarišete ove riječi Daga Stivensa?

(Mondo / Blic)