Diskutabilno

Muzika koja sluša korisnika: Na osnovu emocija će puštati pesme!

Autor Miloš Delević

Podloga za špijuniranje korisnika ili ne?

Izvor: YouTube/ Printscreen/ BRAINY DOSE

Spotify je podneo patent za tehnologiju koja omogućava toj aplikaciji da analizira glas korisnika, a na osnovu istog bi potom predložila pesmu korisniku na osnovu njegovih emocija, godina, pola ili akcenta.

Zahtev za registrovanje ovog patent je podnet 2018. godine, a tek sada je dobio odobrenje, odnosno 12. januara.

Spotify bi mogao da pušta muziku u zavosnosti od vašeg raspoloženja, ali i u zavisnosti od toga u kakvom se okruženju nalazite, da li je žurka, malo okupljanje ili ste potpuno sami. "Sasvim je uobičajno da striming aplikacija sadrži opcije koje omogućuju personalizovan sadržaj koji se preporučuje korisniku" - stoji u prijavi podnetoj od stane Spotify-a.  

Patent sugeriše da bi ta aplikacija prikupljala podatke o godinama i polu korisnika, dok bi slušala i pozadinske zvukove kako bi utvrdila da li je korisnik "srećan, ljut, tužan ili neutralan". Rezultat bi se kombinovao i sa ostalim informacijama, najpre sa istorijom korisnika, odnosno prethodne puštane pesme, a sve kako bi se poboljšao predlog.

Ova aplikacija koja ima više od 320 miliona korisnika širom sveta je dobila odobrenje za taj patent, a uz pomoć njega će moći da promoviše sadržaj kao što su muzika, podkasti i reklame, u zavisnosti od toga šta korisnik preferira. Ističe se da će uz pomoć ove tehnologije Spotify moći i da odredi i druge stvari kod korisnika, na primer nivo stresa, intonaciju glasa, od toga da li je korisnik otvorena ili zatvorena osoba i još mnogo toga drugog, prenosi BBC.

"Razumemo da je privatnost digitalne istorije veoma važna stvar i da je osetljive prirode. Kao takvu je tretiramo veoma oprezno! Odričemo se svih budućih istraživanja ili aplikacija koje krše etičke standarde upotrebe podataka koje nisu transparentne prema svojim korisnicima!" - ističu iz te kompanije.

Tagovi