Obećanja

Google obećava da više neće pratiti šta radite, ali postoji caka: "Rizikujemo budućnost slobodnog i otvorenog interneta"

Autor Dragana Božić

Kolačići postaju prošlost, a sa njima i brojne ciljane reklame!

Izvor: YouTube/ Printscreen/ Google

Kompanija Google je prije više od mjesec dana najavila da radi na ukidanju famoznih kolačića.

Google razvija tehnologiju koja će zamijeniti te kolačiće koji za cilj imaju da korisnika internet pregledača natrpa reklamama.

To će se dogoditi u toku sljedeće godine, a iz te kompanije napominju da neće predstaviti alternativu, odnosno drugačiji način praćenja individue koja koristi Chrome. Mnoge internet stranice koriste ove kolačiće kako bi od posjetilaca dobile više podataka.

"Danas, mi izričito stavljamo do znanja da jednom kada ukinemo kolačiće, mi nećemo napraviti alternativu koja identifikuje individue koje surfuju internetom, niti ćemo ih koristiti u našim proizvodima. Svjesni smo da će drugi provajderi ponuditi nivo praćenja putem interneta, mi to nećemo raditi. Naša web produktivnost će biti napajana API zaštitom koja sprečava pojedinačno praćenje, a istovremeno donosi rezultate oglašavačima i izdavačima" - isitče David Temkin, Google-ov direktor za upravljanje proizvodima za oglašavanje.

Ta kompanija nije donijela ovakvu odluku samo zbog pritiska regulatornih tijela, već i zbog izraženog nezadovoljstva njihovih korisnika: "Ukoliko digitalno reklamiranje ne evoluira dovoljno da se bavi rastućom zabrinutosti korisnika oko privatnosti i kako se njihov identitet koristi, rizikujemo budućnost slobodne i otvorene mreže" - ističe Temkin u blogu, a prenosi Mynews13.

On ističe da će Google nastaviti da koristi prikupljene podakte korisnika kako bi reklamirali proizvode na njihovim platformama, kao što je to YouTube na primjer. Temkin dodaje da se nada da će njegova kompanija podstaknuti i ostale web izdavače da razviju snažniju i direktnu vezu sa korisnikom, a sve kako bi oni mogli na isti način da koriste prikupljene podatke za ciljane reklame.

Već decenijama, oglašivači se oslanjaju na kolačiće kako bi pratili aktivnost korisnika na internetu, da bi ih potom "bombardovali" ciljanim reklamama, to je pogotovo bio slučaj na računarima, a sve je učestaliji taj trend i na telefonima. Imali ste priliku na našem portalu da čitate i šta će zamijeniti kolačiće, u pitanju je FloC sistem koji nudi interesantno rješenje.

Tagovi