Facebook

Širenje lažnih vijesti je možda razlog zbog koga su vaše objave "nevidljive"

Autor Vesna Kerkez

Kompanija Facebook odlučila da odgovori na kritike na najbolji mogući način, vidjećemo da li će promjene uroditi plodom.

Izvor: SMARTLife/ Unsplash/ Thought Catalog

Facebook je preuzeo još jedan korak u borbi protiv širenja dezinformacija putem te društvene mreže.

Nova promjena će korisnicima napomenuti koje stranice u više navrata šire lažne vijesti.

Ukoliko korisnik lajkuje, odnosno označi da mu se dopada takva stranica, on će dobiti obavještenje da je ista "više puta podijelila lažne informacije" i da "su nezavisni provjeravači činjenica rekli da su informacije netačne". Korisnik će nakon tih poruka moći da bira između dvije opcije, prva je da se vrati na prethodnu stranicu na kojoj je bio, dok je druga opcija da ipak zaprati spornu stranicu.

Pored toga će se pojaviti i opcija "learn more" koja će korisniku dati više informacija o tome zašto je data stranica obeležena kao da širi dezinformacije, kao i novi link koji će dostaviti više infromacija o Facebook-ovom programu proveravanja činjenica. Iz te kompanije su najavili da bi mogli da prošire kazne za individualne Facebook naloge koje dele dezinformacije. Takva kazna bi se ticala koliko bi njihove objave bile vidljive drugim korisnicima, to jest u njihovom News Feed-u (početna strana).

Facebook je izmijenio i notifikacije koje se pojave kada korisnik podijeli sadržaj za koji se vezuje da je lažan, prenosi Mashable. Notifikacije će uključivati i članak koji objašnjava zašto je ta objava zavaravajuća (obmanjujuća), dok će se pored toga nalaziti i opcija da se podijeli upravo taj članak. Korisnici će biti obaviješteni i da će objave drugih korisnika koji redovno dijele lažne vijesti biti pozicionirane niže na početnoj strani (News Feed), što će umanjiti šansu ostalim korisnicima da vide iste.

Posljednjih godina, Facebook je pod velikim pritiskom američke vlade, tamošnjih medija i javnosti zbog sve većeg broja dezinformacija na toj platformi. Često su bili kritikovani i kako su se ophodili prema istim. Ipak, ne može se reći da ništa nisu preduzeli po tom pitanju, na primjer, limitirali su koliko puta korisnik može da proslijedi poruku putem Messenger aplikacije, stavljali su etikete na objave koje su lažne vijesti, a možda i najpoznatija stvar koju su uradili po tom pitanju je ta da su zabranili Donaldu Trampu da koristi svoj nalog na toj platformi. 

Ostaje da vidimo da li će nove promjene donijeti nekog efekta ili će Facebook i dalje nastaviti po starom.

(MONDO)