Feed i Story

Predsjednik Instagrama otkrio kako da manipulišete njihovim algoritmom

Autor Vesna Kerkez

Jednostavni savjeti koji će vam pomoći da izvučete maksimum sa Instagram aplikacije.

Izvor: SMARTLife / Unsplash/ Kate Torline

U pokušaju da otkloni svaku dilemu oko zablude da Instagram namjerno krije određene objave, CEO te društvene mreže Adam Moseri je objasnio kako ta platforma odlučuje šta korisnici mogu da vide.

Moseri je napomenuo da Instagram nema samo jedan algoritam koji nadgleda šta ljudi vide, a šta ne vide na toj aplikaciji.

"Koristimo raznolike algoritme, klasifikatore i procese, a svaka od njih ima sopstvenu funkciju. Želimo da iskoristimo maksimalno vaše vrijeme, a vjerujemo da ćemo to najbolje učiniti tako što ćemo iskoristiti tehnologiju da personalizuje vaš doživljaj" - započeo je Moseri. Kada je Instagram prvobitno plasiran 2010. godine, ta aplikacija je pokazivala niz fotografija u hronološkom redu. 

Sada je to značajno drugačije, pošto Instagram nije više ista aplikacija kao što je to bila prije više od deset godina, dijelovi te aplikacije kao što su Feed, Explore i Reels posjeduju sopstven algoritam koji je krojen po mjeri korisnika, odnosno kako ih korisnici koriste.

"Ljudi imaju tendeciju da gledaju Story objave svojih najbližih prijatelja, ali žele da otkriju potpuno nove stvari u opciji Explore. Stvari različito rangiramo u različitim dijelovima aplikacije, na osnovu toga kako ih ljudi koriste" - istakao je CEO te kompanije.

To znači da će se Feed i Story algoritmi uglavnom fokusirati na objave ljudi kojih pratite. Sa informacijama kao što su "šta je postavljeno", "ko je postavio" i "preferencija korisnika", aplikacija traži "signale". Ovo su signali koje Instagram koristi po redosljedu važnosti:

  • Informacija o objavi: To su signali koji pokazuju koliko je objava popularna (koliko je ljudi označilo da im se dopada objava) i ona pokazuje više svakodnevnih informacija o samom sadržaju, kao kada je objavljena, koliko traje snimak (ukoliko je objava video), lokacija objave i da li je nešto zakačeno na nju (profil druge osobe, itd...).
  • Informacije o autoru objave: Ti podaci pomažu Instagramu da odredi koliko je jedna osoba interesanta drugom korisniku, ona sadrži signale koje ukazuju koliko puta su te dvije osobe imali interakciju u prethodnih nekoliko nedjelja.
  • Vaša aktivnost: Prikupljene informacije im lakše pomažu da shvate vaša interesovanja, a među njima se nalaze podaci o tome koliko ste objava označili da vam se dopadaju, kao i koje su te objave.
  • Vaša interakcija sa nekim: Ovi podaci pokazuju koliko je korisnik zainteresovan da vidi objave određene osobe. Instagram na primjer provjerava da li ste komentarisali na njihove objave, kao i da li su ti korisnici komentarisali na vaše objave.

Moseri je otkrio kako možete da manipulišete algoritmom, odnosno da vidite na naslovnoj strani (Feed) objave koje želite da pogledate, uz pomoć opcija kao što su Close Friends.

  • Izaberite "bliske prijatelje" (Close Friends). To ćete uraditi tako što posjetite vaš profil, pa potom kliknite u gornjem desnom uglu na tri linije kako bi vam se otvorio novi prozor sa opcijom Close Friends.
  • Sa opcijom "Mute" možete da neutrališete objave drugih korisnika, a da ih ne blokirate. Posjetite njihov profil i pored opcije Following se nalazi strijelica uperena ka dolje, kliknite na nju i izaberite opciju Mute.
  • Obilježite objavu kao "Not Interested".