Pad

Sve slabija prodaja bežičnih slušalica

Autor Ilija Baošić

Rast je u trećem tromjesečju 2022. usporio na 6%, što je znak da je tržište pametnih ličnih audio uređaja u padu.

Izvor: Unsplash

Prema najnovijim procenama Canalys-a, globalno tržište pametnih ličnih audio uređaja pretrpilo je drugi uzastopni pad u trećem tromjesečju 2022, sa padom isporuka za 4% na 113,6 miliona jedinica. TWS je ostao jedina kategorija (uključujući bežične slušalice) koja je pokazala porast, sa rastom od 6% na 76,9 miliona jedinica u kvartalu.

Apple (uključujući Beats) odbranio je svoju vodeću poziciju lansiranjem druge generacije AirPods Pro slušalica, što je dovelo do povećanja isporuka od 34% i tržišnog udjela od 31%. Samsung je zauzeo drugo mjesto, ali su isporuke ove kompanije pale za 15% uprkos lansiranju novih Galaxy Buds2 Pro slušalica.

Indijski lokalni dobavljač boAt zauzeo je treće mjesto s 5% tržišnog udjela, ali mu se stopa rasta usporila na 50%. Xiaomi i Skullcandy zauzeli su četvrto i peto mjesto, sa 4%, odnosno 3% udjela.

Zahvaljujući Apple-ovom lansiranju AirPods Pro 2 slušalica je isporučeno 4,2 milijuna jedinica ovog modela, što čini 20% svih isporuka AirPod slušalica. Uprkos lansiranju svog najnovijeg vodećeg modela, Samsung se suočio sa drugačijom situacijom, jer su isporuke Galaxy slušalica pale za 25%.

“Kasni datum isporuke u avgustu i viša prodajna cijena Galaxy Buds2 Pro ograničili su tržišne performanse serije Galaxy Bud u trećem tromjesečju”, rekla je analitičarka Canalys Research Šeri Džin. “Samsung je takođe zauzeo konzervativniji pristup u svojim aktivnostima povezivanja u trećem tromjesečju kako bi zadržao vodeću poziciju svoje Pro serije u tromesečju lansiranja.”

 Isporuke TWS-a u Indiji dosegle su gotovo 10 miliona jedinica u trećem tromjesečju 2022, dok su isporuke bežičnih slušalica zabilježile svoj prvi pad, od 20%. Udeo TWS kategorije prvi put je prešao 50%, dok je stopa rasta cijelog tržišta usporila na 2%.

U trećem tromjesečju 2022. su brendovi kao što su Sony, Jabra i JBL bile usmerene na zvuk, koristile su agresivne popuste na svim kanalima kako bi održale nivoe isporuke, značajno podrivajući tržišne performanse brendova sa vrijednošću za novac.

Ali povećanje tržišne vrijednosti ovih brendova je relativno ravnomjerno, što odražava makroekonomske pritiske pod kojima su dobavljači. U četvrtom tromjesečju bi tržišni učinak mogao da nastavi sa padom, predviđa Canalys.

U poređenju sa prošlogodišnjim količinama isporuke, većina dobavljača će biti opreznija, nadajući se da će izbjeći prekomjerne količine zaliha. Agresivni popusti samo će kratkoročno ublažiti bol. Prodavači moraju proširiti svoje korisničke baze, a istovremeno zadržati svoje trenutne prednosti kako bi zadržali udio i preživjeli u budućnosti.

(MONDO)