VIDEO

Istina o društvenim mrežama: "Stvorili smo sistem koji daje prednost lažima"

Autor mondo.rs

Da li ste gledali Netfliksov dokumentarac pod nazivom "The social dilemma"? Tako ćete najbolje znati kolika je moć društvenih mreža.

Izvor: YouTube/Netflix/Shuttersto

Od 9. septembra 2020. godine za termin "social dilemma" čuli su mnogi, a ne samo psiholozi i sociolozi. Ako ste ljubitelj Netfliksa, onda ste sigurno uočili dokumentarac pod nazivom "The social dilemma". Reč je o ispovijestima i razgovorima sa ljudima koji su u određenoj mjeri kreirali platforme poput Fejsbuka, Tvitera, Instagrama, Pinteresta... Dali su otkaze i odlučili da pred cijelim svijetom otkriju sve - istinu koja je podigla veliku buru u javnosti.

Bivši radnici raznih svjetskih informatičkih kompanija otkrili su šta su radili, kako funkcionišu društvene mreže, šta je bio cilj i ko sve stoji iza toga. Ako ste ga pogledali, onda znate da je jedan od glavnih likova Tristan Haris, čovjek koji je svojevremeno radio u kompaniji Gugl. Slobodno se može reći da se Tristan najviše zalagao da javnost sazna istinu i štetne posljedice društvenih mreža.

Izvor: Profimedia

"Stvorili smo sistem koji daje prednost lažnim informacijama. Ne zato što to želimo, nego zato što lažne informacije kompanijama donose više novca od istinitih. Istina je dosadna", glasi jedan citat iz filma čiji je cilj da svima "sasuje" u lice bolnu, iskrenu i užasavajuću sliku društvenih mreža. Jedna od njih je vrlo jednostavna - došli smo do toga da kroz pratioce, lajkove i komentare formiramo sliku o sebi. Druga nas podsjeća na sljedeće - društvene mreže su najmoćniji kanal komunikacije današnjice.

U ovom filmu pominje se termin "snapchat dismorphia" koji je prvi put ustanovljen 2018. godine. Riječ je o sindromu od kojeg pati ogroman broj tinejdžera. Savršen izgled im omogućavaju filteri, sređene fotografije plasiraju na svoje profile, a uživo shvate da ne izgledaju ni približno tome. Tada se javljaju prvi problemi koji vode u dalje mjere - odlazak kod plastičnog hirurga. Bilo je situacija u kojima je djeci upravo zbog ovog termina pružena medicinska pomoć.

Postoji još jedna činjenica koju ćete naučiti gledajući ovaj film, a to je da se društvenim mrežama "fake news" iliti lažne vesti šest puta brže šire nego bilo gdje drugde. Najveća zabluda koju ruši ovaj dokumentarac jeste da nam mreže daju "sadržaj koji volimo". Algoritam radi tako što traži nešto najsličnije onome što korisnik voli, ali sa druge strane, to mora da bude i dovoljno različito da mu ponudi nešto novo i drugačije.

Možda "The social dilemma" nije otkrila mnogo toga što ne znamo, ali stručnjaci koji su govorili uspjeli su gledaocima da pruže "šamar realnosti". Možda neće uspjeti mnogo toga da promene, ali pogledajte ga i saznajte pravu istinu društvenih mreža iz prve ruke. Pogledajte najavu:

The social dilemma
Izvor: YouTube/Netflix

(MONDO)