Ironija

Najpoznatija kampanja za borbu protiv piraterije koristila piratizovani font: Istina isplivala nakon dvije decenije

Autor Ilija Baošić

Da li biste ukrali automobil? A font?

Izvor: YouTube / HelloImAPizzaToo

Najpoznatija kampanja za borbu protiv piraterije iz ranih 2000-ih ponovo je u centru pažnje, i to iz ironičnih razloga. Nakon više od 20 godina, otkriveno je da je u kultnom videu koji izjednačava krađu i pirateriju upotrebljen piratizovani font.

Kampanja koja počinje rečenicom "You wouldn't steal a car" (Ne bi ukrao automobil), čiji reklamni spot je debitovao 2004. godine u bioskopima i na DVD filmovima širom svijeta, imala je cilj da gledaocima objasni da je piraterija kriminal. Međutim, vrlo brzo je postala predmet brojnih šala i parodija koje traju već dvije decenije.

Ono što je mnogima promaklo, a što je nedavno otkrio jedan korisnik društvene mreže Bluesky koji je analizirao jedan od originalnih PDF-ova kampanje, jeste da je kampanja koristila piratizovani font. Riječ je o Xband-Rough fontu koji je nelegalna kopija licenciranog fonta FF Confidential, čiji je autor dizajner Jist van Rosum.

"Znao sam za nelegalnu kopiju svog fonta, ali nisam znao da je korišćena baš u toj kampanji", izjavio je van Rosum za Sky News. "Ta kampanja je oduvijek imala pogrešan ton, što vjerovatno i objašnjava koliko su je ljudi ismijavali. A to što je koristila piratizovani font? To je zaista dragocjeno."

Organizacije koje stoje iza kampanje - britanski FACT, američka Motion Picture Association i kancelarija za intelektualnu svojinu Singapura - nisu imale mnogo da kažu na upit novinara. FACT je samo kratko poručio da kampanja potiče iz vremena prije nego što je iko od sadašnjih zaposlenih radio tamo.

You Wouldn't Steal a Car (4K)
Izvor: YouTube / HelloImAPizzaToo

Tagovi