Društvene mreže su tokom izbora u SAD bile očekivano usijane, a nije izostalo ni etiketiranje objava kao lažnih.
Kad su na Twitter mreži rekli da će pregledati gotovo svaki tvit tokom izbora u SAD očigledno su tako i mislili.
Naravno, kad ste Donald Tramp, aktuelni američki predsednik i jedan od kandidata u još uvek aktuelnoj izbornoj trci, onda je još lakše biti na oku ne samo Twitter-a, nego i svih društvenih mreža.
Donald Tramp je rano tokom srede, 4. novembra tvitovao: “Mi smo VELIKI, ali oni pokušavaju da POKRADU izbore“. U sledećem je napisao “Nikada im nećemo dozvoliti da to urade. Nije moguće glasati nakon zatvaranja birališta“.
Društvena mreža Twitter je munjevito reagovala i ovaj sadržaj je stavljen iza etikete, na kojoj je pisalo: “Neki ili svi sadržaji koji se dele u ovom tvitu osporavaju se i mogu zavarati u vezi sa izborima ili drugim građanskim procesom“, što znači da je sadržaj, koji je Tramp objavio neproveren, neistinit ili obmanjujuć i može da utiče na formiranje mišljenja čitalaca iako ne sadrži činjenice.
Korisnici Twitter mreže ovaj Trampov sadržaj nakon oznake pomenutom etiketom ne mogu da kliknu i označe da im se sviđa ili da odgovore na njega direktno, ali mogu ponovo da ga pošalju (Repost) drugim korisnicima, da ga vide samo ukoliko koriste opciju Quote Tweet i napišu svoj komentar na njega.
S druge strane, isti sadržaj objavljen na mrežama Facebook i Instagram na zvaničnim nalozima Donalda Trampa, kao u slučaju Twitter mreže, nisu označeni obmanjujućim niti postoji upozorenje da su netačni, ali obe mreže u napomeni navode da se rezultati izbora mogu razlikovati usled promena tokom brojanja glasova i da su validni jedino rezultati izbornih komisija.
Twitter, Facebook, Instagram i druge društvene mreže nedeljama pre američkih izbora pripremale su se za ovaj dan pokušavajući da se izbore sa lažnim vestima i uticajima sa strane, koji su navodno čak tokom prethodnih izbora uticali na njihov rezultat.
Videćemo nakon što američki izbori prođu i zvaničnu statistiku o tome koliko su lažnih vesti upecale, stopirale i obrisale, kao i koliko su uspešne bile sve ove mreže. Naravno, zanimljivo će biti saznati i na koje su sve načine svaka od mreža vrednovale sadržaj i kako su otkrivale šta je lažna, a šta činjenicama potkrepljena vest, jer to nekad nije nimalo lako!