Društvene mreže su tokom izbora u SAD bile očekivano usijane, a nije izostalo ni etiketiranje objava kao lažnih.
Kad su na Twitter mreži rekli da će pregledati gotovo svaki tvit tokom izbora u SAD očigledno su tako i mislili.
Naravno, kad ste Donald Tramp, aktuelni američki predsednik i jedan od kandidata u još uvek aktuelnoj izbornoj trci, onda je još lakše biti na oku ne samo Twitter-a, nego i svih društvenih mreža.
Donald Tramp je rano tokom srede, 4. novembra tvitovao: “Mi smo VELIKI, ali oni pokušavaju da POKRADU izbore“. U sledećem je napisao “Nikada im nećemo dozvoliti da to urade. Nije moguće glasati nakon zatvaranja birališta“.
Društvena mreža Twitter je munjevito reagovala i ovaj sadržaj je stavljen iza etikete, na kojoj je pisalo: “Neki ili svi sadržaji koji se dele u ovom tvitu osporavaju se i mogu zavarati u vezi sa izborima ili drugim građanskim procesom“, što znači da je sadržaj, koji je Tramp objavio neproveren, neistinit ili obmanjujuć i može da utiče na formiranje mišljenja čitalaca iako ne sadrži činjenice.
Korisnici Twitter mreže ovaj Trampov sadržaj nakon oznake pomenutom etiketom ne mogu da kliknu i označe da im se sviđa ili da odgovore na njega direktno, ali mogu ponovo da ga pošalju (Repost) drugim korisnicima, da ga vide samo ukoliko koriste opciju Quote Tweet i napišu svoj komentar na njega.
We are up BIG, but they are trying to STEAL the Election. We will never let them do it. Votes cannot be cast after the Polls are closed!
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump)November 4, 2020
S druge strane, isti sadržaj objavljen na mrežama Facebook i Instagram na zvaničnim nalozima Donalda Trampa, kao u slučaju Twitter mreže, nisu označeni obmanjujućim niti postoji upozorenje da su netačni, ali obe mreže u napomeni navode da se rezultati izbora mogu razlikovati usled promena tokom brojanja glasova i da su validni jedino rezultati izbornih komisija.
Twitter, Facebook, Instagram i druge društvene mreže nedeljama pre američkih izbora pripremale su se za ovaj dan pokušavajući da se izbore sa lažnim vestima i uticajima sa strane, koji su navodno čak tokom prethodnih izbora uticali na njihov rezultat.
Videćemo nakon što američki izbori prođu i zvaničnu statistiku o tome koliko su lažnih vesti upecale, stopirale i obrisale, kao i koliko su uspešne bile sve ove mreže. Naravno, zanimljivo će biti saznati i na koje su sve načine svaka od mreža vrednovale sadržaj i kako su otkrivale šta je lažna, a šta činjenicama potkrepljena vest, jer to nekad nije nimalo lako!