Ekonomija

Tržište polovnih automobila: Uvoz prepolovljen, prodaja stala, cijene ostale iste

Autor Dušan Volaš

Cijene polovnih automobila u RS nisu se značajno mijenjale u odnosu na prošlu godinu, a prodaja je tokom 2020. godine bila značajno manja nego godinu ranije, saznajemo od uvoznika i preprodavaca.

Izvor: Mondo - Vedran Ševčuk

Vlasnik auto-placa "DM Topić" iz Banjaluke, Dejan Topić, tvrdi da je situacija u ovoj oblasti i dalje jako teška zbog koronavirusa i da se najviše prodaju vozila u vrijednosti od pet do deset hiljada maraka.

"Cijene se nisu značajno mijenjale u proteklom periodu. I dalje je najveća potražnja za jeftinijim vozilima svih proizvođača, ali uglavnom 'Folksvagena.' U našoj ponudi imamo i par automobila mlađe generacije, ali za njih imamo jako malo interesovanja. Nadam se da više nećemo imati restrikcija zbog koronavirusa kao prošle godine kada je prodaja bukvalno skroz stala i zbog čega smo imali velike gubitke. Samo da nas opet ne zaključavaju i pomažu, sve će biti dobro", rekao nam je Topić.

Rade Kovačević iz firme "Adria auto" koja se isključivo bavi prodajom francuskih vozila, za naš portal tvrdi da su cijene polovanjaka ostale na prošlogodišnjem nivou.

"Sve je uglavnom ostalo isto kao lani. Prodaja ide normalno, a u našoj ponudi imamo automobile u vrijednosti od 12 hiljada KM i skuplje. Naša vozila se najviše prodaju u Federaciji BiH. Moguće da je da tamo ima više novca i da imamo preporuke od svojih mušterija," rekao je Kovačević.

Izvor: Mondo - Vedran Ševčuk

U auto-salonu "Braća Đukić" iz Dervente gdje prodaju polovna vozila do pet godina starosti kažu da su zadovoljni intersovanjem i prodajom tokom januara u odnosu na prošlu i pretprošlu godinu za isti period, ali da nije bilo značajnijeg pada cijena. U ovoj auto-kući tvrde da najveće interesovanje vlada za automobile vrijednosti do 25 hiljada KM svih proizvođača, mada ima i onih koji pazare vozilo i po znanto većoj cijeni.

"Ukusi i zahtjevi su različiti pa o tome nije zahvalno diskutovati. Što se tiče cijena polovnjaka, naprotiv, došlo je do znatnog povećanja cijena u Evropi što se odrazilo i kod nas. Npr. ‘golf sedam’ u nekim evropskim gradovima skuplji je za 1.000 do 1.500 evra u odnosu na ranije. Korona više nije toliki problem jer sa tim treba da se živi. Sada imamo problem otežanog odlaska u neke zemlje zbog velikih restrikcija," rekao nam je Željko Vasilić, voditelj prodaje.

Izvor: Mondo - Vedran Ševčuk

Pandemija koronavirusa, ali i zabrana uvoza polovnih vozila s motorom ''Euro 4'' ili starijim (starija od 10 godina), koja je na snazi od sredine 2019. godine, pogodovali su smanjenju uvoza automobila koji su veći zagađivači u Bosnu i Hercegovinu u 2020. godini.

Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH uvoz polovnih vozila tokom 2020. godine je skoro prepolovljen u odnosu na 2019. godinu. U prošloj godini uvezena su samo 34.053 polovna vozila, a godinu ranije 63.366.

Prema istraživanjima BIHAMK-a za 2019. godinu prosječna starost automobila koje voze građani BiH iznosi 16 godina, dok je 55 odsto registrovanih vozila starije od 19 godina, a više od 80 odsto voznog parka je starije od 14 godina.

U Republici Srpskoj su u četvrtom kvartalu prošle godine registrovana ukupno 110.434 drumska motorna i priključna vozila, od kojih su više od polovine ili 62.377 starija od 15 godina, podaci su Republičkog zavoda za statistiku.

Broj drumskih motornih i priključnih vozila starijih od 15 godina koji su registrovani u četvrtom kvartalu prošle godine veći je za 7,9 odsto u odnosu na isti period 2019. godine.

Među registrovanim drumskim vozilima, najviše je automobilа - 92.522, od kojih je njih 54.693 starije od 15 godina, dok je od 498 registrovanih autobusa 254 starije od 15 godina. U četvrtom kvartalu prošle godine prvi put je registrovano je 5.052 vozila ili za 16,2 odsto manje u odnosu na isti period 2019. godine.

Tagovi