• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Neuništivi "golf dvojka": U BiH ih ima oko 60.000, evo gdje se najviše voze

Autor Dušan Volaš

Legendarni automobili "golf 2" nakon skoro četiri decenije i dalje svakodnevno krstare našim putevima, a zvanični podaci govore da ih u BiH ima 61.114 što je dvadesti dio od ukupnog broja svih registrovanih vozila.

 Neuništivi "golf dvojka": U BiH ih ima oko 60.000, evo gdje se najviše voze Izvor: Mondo/Daniel Premec

U Agenciji za identifikaciona dokumenta, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA) za Mondo su potvrdili da najviše registrovanih automobila "golf 2" ima u Bijeljini - 2.923 (kada se saberu brojke u sarajevskim opštinama, koje je IDDEEA razdvojila, vidi se da grad Sarajevo ipak prednjači po broju registrovanih ''golfova'').

Iza Bijeljine u TOP 20 gradova i opština sa najviše registrovanih ''dvojki'' slijede Brčko (2.234), Mostar (2.123), Banjaluka (1.789), Doboj (1.280), Prijedor (1.157), sarajevska opština Novi grad (1.139), Trebinje (1.093), Zvornik (924), Tuzla (920), Zenica (916), Foča (906), Živinice (900), Nevesinje (852), Kakanj (827), Gračanica (821), Cazin (818), Visoko (810), Prnjavor (810) i Derventa (808).

Možda će vas zanimati

O "Švabi" druge generacije kao svojevrsnom automobilskom fenomenu, za koga u šali kažu da se "dijelovi mogu pronaći i na kisoku", ne treba mnogo dužiti. O njemu su ispisani mnogobrojni članci, pojedini u BiH su mu planirali podići spomenik i skoro u tome uspjeli, dok ima i onih koji sa svojim ljubimcem pronalaze, vjerovali ili ne - vodu!

Čitaoci Mondo portala prije dvije godine bili su u prilici da pročitaju "sočnu" priču posvećenu ovom autu u kojem su pojedini domaći vozači potvrdili već ranije navode svojih kolega da su glavne prednosti "golfa" funkcionalnost i jeftino održavanje.

"Ovi navodi poprilično se mogu uzeti u obzir kao tačni imajući u vidu da se ova auta nakon prestanka proizvodnje još uvijek voze, što govori da su iz dobre klase. Dosta ljudi ih još uvijek dovozi u servis na održavanje. Dijelova ima i novih i polovnih pa golf dvojka nije preskup za održavanje", rekao nam je jedan automehaničar iz Banjaluke.

PROČITAJTE: Oldtajmeri - upoznajte banjalučke limene veterane

Jedan od mnogobrojnih vlasnika čuvenog "golfa" je i Slavko Bajić iz Banjaluke koji za svog limenog ljubimca proizvedenog 1987. godine ima samo pozitivne riječi. Za Mondo portal je potvrdio da je ponosni vlasnik turbo dizelaša skoro 15 godina.

"Nikada me nije ostavio na putu, a najduža relacija koju sam prešao autom je 2.000 kilometara. Išlo se na mnogobrojne putešestvije, kao što su ljetovanja i slično", rekao nam je ovaj Banjalučanin.

Izvor: Charlie Crowhurst/2015 Getty Images

Naš sagovornik tvrdi da ne razmišlja da svog "golfa" proda iako, kako ističe, stalno ima zainteresovanih koji bi ga rado vidjeli kao svog.

"Auto je trenutno garažiran i ponekad se provozam do vikendice ili pijace. Golf je inače naručen iz Njemačke i ima originalne aluminijske feluge. Koliko je odlično očuvan pokazuju i originalne presvlake koje su još uvijek kao nove. Što se tiče goriva potrošnja je oko 5-6 litara. Nema šanse da ga prodam", podvukao je on.

"Golf 2" između avgusta 1983. i decembra 1992. godine proizveden je u više od 6,3 miliona primjeraka, a svoje prvo predstavljanje doživio je 1983. godine na Salonu automobila u Frankfurtu. Koliku popularnost je stekao govori i podatak da je za američko tržište modelu "rabit" ime promijenjeno u "golf", a od strane novinara ove zemlje 1986. godine proglašen je za automobil godine.

PROČITAJTE: Njegovo neuništivo veličanstvo - "golf dva"

Osim njemačke fabrike u Volfsburgu, proizvodio se širom svijeta, a između ostalog od 1985. godine i u nekadašnjoj Tvornici automobila Sarajevo (TAS) u Vogošći. Proizvodnja se ustalila na oko 25.000 vozila godišnje, a izvoz na osnovu kooperacije TAS-a pred rat je iznosio od 250 do 300 miliona maraka, uz plan da se popne na pola milijarde.

Primjerci golfa koji su silazili sa proizvodnih traka TAS-a, u odnosu na one iz Njemačke, imali su posebne oznake po kojima se znalo da su bili proizvedeni u Jugoslaviji. Tako je Golf proizveden u TAS-u imao oznake: J, JL, JX, JD, JLD i JGL i na prednjoj strani bio je montiran grb Sarajeva. Ipak, u posljednjoj godini proizvodnje golfa, pred samo izbijanje rata BiH, slovo J iz oznake je izbačeno koje je označavalo Jugoslaviju.

Izvor: Mondo/Željko Svitlica

"Dvojka" je postala svojevrsni fenomen u Sarajevu, ali i cijeloj BiH, a bila je popularna i u ostalim dijelovima Jugoslavije. I danas 2020. godine nije rijetkost da sretnete na ulicama "golfa" koji odoljeva zubu vremena, a ponosni vlasnik će uvijek izjaviti da ga auto sluša odlično i da je "k'o nov!".

Zanimljiv podatak da su tokom 2014. godine u Banjaluci bili najčešća meta lopova pokazuje da su "dvojke" na ovim prostorima u pojedinim trenucima stekle status kultnog vozila.

Takođe, statistike poznotog bh. oglasnika "OLX "godinama potvrđuju da "golf 2" auta još uvijek visoko kotiraju u top deset najtraženijih pojmova.

"Od početka ove godine do 25. juna za pojam 'golf 2' bilo je ukupno 338.635 pretraga što na mjesečnom nivou iznosi prosječno blizu 60 hiljada", potvrdili su za Mondo iz kompanije OLX.

Za kraj pogledajte sve gradove i mjesta u BiH gdje još uvijek patroliraju "golfovi dvojke"!

Registrovani golfovi u BiH
Izvor: IDDEEA za mondo.ba

Možda će vas zanimati

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE