Banjalucani cuvajte svoje golf dvojke

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Crna hronika

Banjalučani, čuvajte svoje golf "dvojke"

Autor mondo.ba
Autor mondo.ba

Za razliku od drugih svjetskih gradova, gdje najčešće kradu skupocjene automobile, zanimljivo je da je u Banjaluci na meti lopova najčešće "Volkswagenov" model golf 2, pokazuju podaci CJB Banjaluka.

Takođe, iako se mnogima čini da je krađa četvorotočkaša iz godine u godinu sve veća, lopovi su tokom ove manje krali vozila u odnosu na raniji period, pišu "Nezavisne novine".

"Do 24. oktobra ove godine ukradeno je 31 vozilo, od kojih je pronađeno 21, koje je vraćeno vlasniku. Tokom 2011. godine ukradena su 62 vozila, tokom 2012. godine 41, a lani 47 vozila", kazali su u CJB Banjaluka.

Vlado T., vlasnik golfa 2, kaže da je njegov dobro očuvani automobil više puta bio na meti pljačkaša, ali, srećom, sve je ostalo na pokušajima.

"Iako su ovi modeli automobila stari i po petnaestak godina, pokazali su se dobri na putu, dijelova ima i jeftini su, tako da često golfove 2 kradu. Takođe, mnoga starija vozila nemaju zaštitu od krađa niti su osigurana", navodi ovaj Banjalučanin.

Odgovor na pitanje kako što bolje obezbijediti svoj automobil interesuje mnoge vozače, a

 jedan od njih je takozvani zeder, ili "lavlja kandža", što se ujedno pokazalo kao jedan od popularnijih.

"Cijena zedera ili 'lavlje kandže' kreće se između 400 i 500 KM, u zavisnosti od vrste vozila. Radi se o mehaničkoj zaštiti koja se postavlja na centralni dio upravljačkog sistema, na letvu volana te vrši njegovu blokadu. Na taj način sprečava se neovlašćeno pokretanje vozila", saopštili su iz Zeder servisa.

Iz ovog servisa kažu da do sada nisu čuli da je vozilo obezbijeđeno ovim sistemom zaštite ukradeno, ali da se vlasnici starijih automobila teže odlučuju na ugradnju ove zaštite zbog, kako kažu, nešto više cijene.

Još jedan način zaštite četvorotočkaša je i kasko osiguranje, koje se sklapa na dobrovoljnoj bazi, a koje pokriva sve vrste štete, između ostaloga, i krađu automobila.

"Naši podaci pokazuju da se ljudi najčešće odlučuju da kasko osiguruju novija vozila, do pet godina starosti. Takođe, postoje mnoge pogodnosti gdje osiguranik može zaključiti ugovor da, na primjer, osiguranje pokriva 75 odsto štete, a osiguranik ostatak. Takođe može biti osiguranje samo od određene vrste štete, recimo pada grane ili tome slično, a da eventualna krađa bude izbačena, što utiče na cijenu", kazao je Saša Čudić, predsjednik Udruženja osiguravajućih kuća RS.

On dodaje da cijene osiguranja određuju na osnovu fakture automobila ili na osnovu kataloške procjene.

Što se tiče broja osiguranika, kaže da i pored velike štete koja je zadesila narod usljed poplava i policijskih izvještaja o krađama automobila, nije došlo do povećanja, ali ni do smanjenja broja zainteresovanih za ovu vrstu osiguranja.

"U suštini, situacija je takva da ona grupa ljudi koja je navikla da kasko osigura svoj automobil, to će raditi bez obzira na situaciju", navodi Čudić.

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE

loader