Beograd-Sarajevo

Gradnja auto-puta od Rače do Kuzmina biće završena do kraja naredne godine

Autor Željko Svitlica

Dio auto-puta Beograd-Sarajevo od Kuzmina do Sremske Rače biće završen do kraja 2022. godine, javlja RTRS.

Autoput E75
Izvor: Mondo/ Goran Sivački

Na proljeće počinju i radovi od Rače do Bijeljine, a izgradnja najzahtjevnijeg dijela mosta na Savi, u dužini od 1.320 metara, koji će se sastojati od betonskih konstrukcija i na lijevoj i na desnoj obali Save, odvija se planiranom dinamikom.

Na jednoj obali Save privode se kraju radovi na donjem dijelu konstrukcije, na drugoj obali vrše se pripreme.

Na lijevoj obali Save u toku je izgradnja riječnih stubova, izgrađeno je brdo koje će služiti za postavljanje čelične konstrukcije, jedinstven poduhvat po evropskim standardima.

Na sredini rijeke Save može se videti neobična slika, navodi RTRS, prenosi Tanjug.

"Praktično, ogradili smo jedan dio rijeke Save, otimamo ga od vode, a onda ćemo završimo podvodno betoniranje da bismo došli do nekog nivoa gdje u budućnosti treba sa suvog da radimo kada se to završi," rekao je predstvanik nadzornih organa JP "Putevi Srbije" Dragan Jocić i dodao da će nakon toga ispumpavati vodu i napraviti zaštitni čelični pojas kako bi konstrucija izdržala nalet vode reke Save

Na gradilištu je svakodnevno 350 radnika turske kompanije "Tas sjapi".

"Kada se osuši to što je mokro, radi se završni sloj betona, praktično, kao da smo na obali. Formira se greda stub, izlazimo iz rijeke Save. Kada se završi, sve ovo što vidite će biti srušeno i ostaće stubovi u vodi," pojasnio je Jocić.

Prema ranijem dogovoru, most na Savi i dionicu auto-puta Rača- Bijeljina finansiraće Vlada Srbije, dodaje RTRS.

Zajednički granični prelaz biće izgrađen na strani Srbije.

U dijelu auto-puta koji prolazi kroz Republiku Srpsku, Rača-Bijeljina-Brčko prema Vukosavlju, trasa je poznata, rješavaju se imovinsko-pravni odnosi.

S druge strane, nije poznato da li će kroz Federaciju, od Brčkog do Tuzle, trasa biti spojena auto-putem ili brzom saobraćajnicom, a druga varijanta bila bi Tuzla-Žepče, gdje bi do spajanja došlo na Koridoru 5C.