Ekonomija

BiH i Crna Gora u julu potpisuju sporazum o izgradnji mosta na Tari

Autor Dušan Volaš

BiH i Crna Gora će u julu potpisati sporazum o izgradnji međudržavnog mosta na Tari na putnom pravcu koji povezuje Sarajevo i Podgoricu.

Izvor: Igor Janković, Radio Foča

Ovo je dogovoreno na današnjem sastanku u Sarajevu ministra komunikacija i transporta u Savjetu ministara Vojina Mitrovića i ministra kapitalnih investicija Crne Gore Mladena Bojanića.

Ističući da je drumsko povezivanje Sarajeva i Podgorice najbitnije infrastrukturno pitanje za dvije zemlje, Mitrović je u obraćanju medijima podsjetio na probleme sa putem Foča-Šćepan Polje, mostom i graničnim prelazom na ovom putnom pravcu.

Mitrović kaže da je danas dogovoreno da bude formirana radna grupa dva ministarstva čiji je zadatak da do jula sprovede potrebne aktivnosti kako bi početkom jula on i Bojanić na ministarskom sastanku u Sloveniji potpisali sporazum o izgradnji međudržavnog mosta između BiH i Crne Gore.

Navodeći da će most na Tari biti dug 180 metara i da bi njegova izgradnja, zajedno sa nadzorom, koštala dva miliona evra, pri čemu bi po polovinu finansirale dvije zemlje, Mitrović je ocijenio da izgradnja može početi brlo brzo, realno, na jesen.

Govoreći o putu od Foče do Šćepan Polja, Mitrović je naveo da je riječ o 20 kilometara puta i da vrijednost projekta koji se odnosi na Republiku Srpsku iznosi 72 miliona evra.

"Za most i put od Foče do Šćepan Polja glavni projekat je završen i postoje uslovi da se može krenuti u aktivnosti obezbjeđivanja sredstava", rekao je Mitrović i izrazio uvjerenje da bi na jesen mogla početi izgradnja mosta.

Govoreći o integrisanom graničnom prelazu na ovom putnom pravcu, Mitrović je naveo da će on biti građen sa crnogorske strane.

"Mislimo da ćemo ovakvom saradnjom uspjeti i ovaj dio projekta pokrenuti u budućem periodu", ocijenio je Mitrović.

On je naveo da je danas razgovarano i o međunarodnom prevozu putnika i robe, ocijenivši da su integrisani granični prelazi izuzetno značajni kako bi drumski transport bio ubrzan, pojednostavljen i jeftiniji.

"Već ranije je dogovoreno da se dva granična prelaza rade na teritoriji BiH, a dva na teritoriji Crne Gore", podsjetio je Mitrović i dodao da je izgradnja zajedničkih, integrisanih graničnih prelaza u skladu sa stavom Transportne zajednice i Evropske komisije.

Mitrović je naveo da je jedna od tema bilo i pojednostavljivanje prevoza putnika, uključujući i linijski prevoz, s obzirom na to da je turizam najznačajnija crnogorska privredna djelatnost.

"Razgovarano je i o vazdušnom i pomorskom saobraćaju", rekao je Mitrović i dodao da je Crna Gora obećala pomoć BiH prilikom donošenja zakona o moru.

Bojanić je rekao da BiH i Crnu Goru ne opterećuju nikakva politička pitanja, te da je danas razgovarano o otklanjanju problema koji realno mogu da se riješe u kratkom roku, a ne o velikim projektima.

"Prepoznali smo da put Sarajevo-Podgorica ne služi na čast ni jednoj zemlji u Evropi", naveo je Bojanić i dodao da je juče po ko zna koji put prošao tim putem i uvjerio se u loše stanje na njemu.

Bojanić je uvjeren da most i integrisani granični prelaz mogu biti izgrađeni jako brzo i najavio da će do kraja sedmice biti formiran operativni tim dva ministarstva.

On je pozvao građane BiH da dođu u Crnu Goru, za koju je rekao da ima dobre pokazatelje što se tiče pandemije virusa korona.

"Trudićemo se da budemo što bolji domaćini", zaključio je Bojanić.

Mondo/Srna