TEKUĆA KRIZA

Slaba prodaja: I češki pivari u krizi

Autor Georgi Mitev Šantek

Prihodi čeških pivara smanjeni su od marta do maja, tokom važenja mera zatvaranja zemlje zbog korona virusa, za gotovo 180 miliona evra, jer je prodaja pala ispod polovine one uobičajene.

Izvor: Mondo/Stefan Stojanović

Sa oko 72,8 miliona litara neprodatog piva, mnogi proizvođači su pokrenuli usluge šalterske prodaje i dostave, ali gubici su i dalje pogubni, posebno za lokale koji se oslanjaju na uslugu točenja, izveštava Juronjuz (Euronews).

Uprkos porastu kupovina flaširanog piva, pivari su izgubili oko 1,1 milijardu kruna (42 miliona evra), prema Martini Ferencovoj, izvršnoj direktorki Češkog udruženja pivara.

"Većina lokala ponovo je otvorena u junu, ali naredne sedmice će odlučiti da li će preživeti", rekla je Ferencova.

Najkritičnija situacija je, kaže, u Pragu, Karlovim Varima i drugim mestima zavisnim od turizma.

Ako Češku pogodi drugi talas Kovid-19, restorani će morati da se "u potpunosti oslone" na pomoć države, prenosi portal Indikator.

Budući da mnogi epidemiolozi predviđaju drugi talas epidemije korona virusa na jesen, pivska industrija ima razloga da bude zabrinuta za male kompanije koje su istorijski činile okosnicu pivarstva Češke (Bohemije).

"Iako su kafići i restorani otvoreni, to nije konačna pobeda. Potražnja je na mnogim mestima i dalje smanjena, a troškovi se vraćaju na prvobitne nivoe. Restoranima je, posebno na turističkim lokacijama, potrebna pomoć, kao i hotelima i banjama", izjavio je Luboš Kastner, suosnivač lanca restorana Hospodska.

(MONDO/Tanjug)

Tagovi