Svijet

Ovo su najbolje i najgore metro mreže u Evropi: Iznenadićete se ko je drugi na listi najbolje ocijenjenih

Autor Dušan Volaš

Da li ste se ikada zapitali koji evropski gradovi imaju najbolje, najgore ili najprometnije metro mreže? Novo istraživanje daje odgovore na ova pitanja.

Sistem metro mreže u Bugarskoj je visoko rangiran po organizovanosti i ocenjen je kao drugi najbolji u Evropi
Izvor: Virginie Haffner / AFP / Profimedia

Kompanija za skladištenje prtljaga Bounce je ispitala sve usluge metroa širom glavnih gradova Starog kontinenta i došla do iznenađujućih otkrića.

Iako je londonska podzemna željeznica možda najpoznatija od svih evropskih metro mreža, ona se nije našla među prvih pet najboljih.

Londonski metro je izgubio bodove zbog ogromnog broja putnika i zbunjujućeg rasporeda, što turistima otežava snalaženje.

U svom istraživanju, kompanija je uzela u obzir širok spektar faktora, od prosječne Gugl ocjene samih stanica i udaljenosti koju mreža pokriva, do broja stanica, godišnjeg broja putnika i procenta pozitivnih i negativnih onlajn reakcija na svaku uslugu. Podaci su zatim kombinovani u rezultat "podzemnog indeksa".

Važno je napomenuti da su metro sistemi Moskve i Kijeva isključeni zbog rata u Ukrajini koji je u toku, a metro u Minsku nije uključen zbog savjeta američkog Stejt departmenta 4. nivoa protiv putovanja u Bjelorusiju.

Gdje se nalazi najbolja metro mreža u Evropi?

Oslo se našao na vrhu liste, sa indeksom 8,06 od 10.

Sistem metroa norveške prestonice, lokalno poznat kao Oslo T-Bane, ima 101 stanicu koja pokriva 85 km pruge. Opslužuje svih 15 gradskih opština, i delimično se proteže u susjednu opštinu Baerum.

Metro u Oslu se sastoji od pet odvojenih linija - a druga je trenutno u izgradnji.

Najprometnija stanica sistema je Jernbanetorget. To je dio najvećeg transportnog čvorišta u Norveškoj, zajedno sa autobuskim terminalom u Oslu, glavnom stanicom u gradu i pripadajućom tramvajskom stanicom.

Sam Jernbanetorget je opisan kao "lak za kretanje i snalaženje", "veoma dobro organizovan" i "lijepo i čisto mjesto" u svojim brojnim onlajn recenzijama.

Sljedeći je sistem metroa u Sofiji sa indeksom od 7,64 od 10

Metro u bugarskoj prestonici jedini je u zemlji i jedan od najmlađih koje je obuhvatila studija, jer je za putnike otvoren tek 1998.

Gradski metro sistem pokriva 52 km pruge i dostupno je preko 47 stanica, uključujući i jednu na aerodromu u Sofiji.

Gugl ocjena te konkretne stanice je od 4,10 od 5 i omiljena je među putnicima, koji kažu da ima dosta natpisa na engleskom jeziku, uključujući uputstva za plaćanje što je, kažu, čini jednostavnom i pristupačnom stranim posjetiocima.

Turisti i lokalno stanovništvo podjednako uživaju i na stanicama Aleksandar Malinov i Mezija/NBU, koje su obe dobile visoke Gugl ocjene.

Stanica Aleksandar Malinov se nalazi u oblasti Mladost u južnoj Sofiji i često je hvaljena zbog svoje atraktivne arhitekture i dekora, posebno zbog modernih umetničkih dela nalik šumi koja krase jednu od njenih platformi.

Stanica metroa Mezija/NBU, koja se nalazi u predgrađu zapadne Sofije, prema recenzentima, izuzetno je čista.

Atinski metro nudi jeftin, brz i redovan javni prevoz

Na trećem mjestu je grčka prestonica - Atina, sa ocjenom 7,29 od 10.

Atinski metro pruža direktnu vezu sa aerodromom, što omogućava putnicima da pristupe centru grada jeftinim, brzim i redovnim javnim prevozom.

Atinski metro je ocenjen kao pristupačan i jeftin
Izvor: Louisa GOULIAMAKI / AFP / Profimedia

Takođe je povezana sa gradskom lukom u Pireju, iz koje možete da putujete trajektom do mnogih grčkih ostrvskih destinacija.

Atinski metro ima 62 stanice duž 70 km pruge i svake godine preveze više od četvrt miliona putnika, što ga čini sastavnim dijelom gradske saobraćajne infrastrukture.

Prosječna ocjena na Guglu za sve stanice metroa u gradu je 4,10 od 5, uprkos tome što je najprometnija stanica Sintagma dobila ocjenu od samo 3,50 od 5.

Bounce pojašnjava da je to vjerovatno zbog toga što je često gužva zbog preopterećenosti linije, mada ima i pohvala. Mnogi ovaj metro hvale zbog toga što je "moderan, prostran, čist", a drugi pozitivno komentarišu izgled sale za prodaju karata.

Na listi top 10 metro mreža nalaze se i Madrid u Španiji i Varšava u Poljskoj, koje su dobili ukupne ocjene 6,74 odnosno 6,60.

Ostatak liste čine londonski, ​​lisabonski i kopenhaški metro, koji su ocenjeni jednako kao i metro u Bukureštu i Pragu.

Londonska podzemna železnica je vjerovatno najpoznatiji sistem podzemnih vozova na svijetu.

Najgori metro nalaz se u nekim od najposjećenijih gradova u Evropi

Uprkos brojnim čarima Budimpešte, njen metro nije očarao posjetioce.

Zapravo, ponuda metro prevoza mađarske prestonice dobila je ne tako slavne epitete, sa ocenom indeksa od samo 3,13 od 10.

Iako sistem metroa u Budimpešti nije mnogo rasprostranjen, ima svega 48 stanica na 39 km pruge, ima veoma veliki broj putnika, godišnje od preko 382 miliona.

Stanica Hatar ut je stanica metroa sa najnižim ocjenama u gradu, sa Gugl ocenom od samo 2,80 od 5.

Stanica dobija mnogo kritika, uz komentare da je "prilično neprijatno mjesto" i "izgleda prilično užasno".

Čistoća je još jedna velika zamjerka, a recenzenti se žale na "mnogo smeća svuda", što su neki nazvali "jednostavno odvratnim".

Istraživanje kompanije Bounce pokazalo je je druga najgora metro mreža - iznenađujuće - u Briselu.

Belgijska prestonica, koja ima 59 stanica duž 40 km pruge, dobila je samo 3,20 od 10 prema Bounce-ovom indeksu.

Brisel je dom Evropske unije, grad koji ima prometnu metro mrežu kojom se prevozi više od 86 miliona putnika godišnje - što je čini vitalnim dijelom gradske infrastrukture, a istovremeno smanjuje drumski saobraćaj i zagušenja na putevima.

Najprometnija stanica metroa, Gare du Midi, je najniže ocijenjena, sa svega 1,90 od 5.

Neki recenzenti su otišli ​​toliko daleko da su ovu stanicu nazvali najgorom u Belgiji, pa čak i Evropi, rekavši da je "nebezbjedna" i "opasna", sa šokantnim brojem ljudi koji pominju jak miris urina.

Rimski metro je takođe imao loše rezultate

Odmah iza Brisela, kao treći najgori metro sistem u Evropi ocijenjen je Rim.

Metro italijanske prestonice ima 64 kilometra pruge i 73 stanice, a dobio je ocjenu - 3,75 od 10.

Iako je bez sumnje obiman i dobro povezan sa drugim opcijama javnog prevoza u Večnom gradu, njegove stanice metroa dobile su prosječnu ocjenu Google pregleda od samo 3,60 od 5, sa samo 13,21 odsto stanica koje su dobile ocjenu četiri ili više .

Koji je najveći i najprometniji metro u Evropi?

Istraživanje je otkrilo više od toga koji su najbolji ili najgori metroi u Evropi.

Na primjer, otkriveno je da metro u Parizu ima 320 stanica duž svojih 245 km pruge - više od bilo kog drugog metroa u Evropi.

Takođe je najprometniji metro na kontinentu - poslije Moskve, koji nije uključen u Bounce-ovo istraživanje.

Pariski sistem često prevozi blizu 1,5 milijardi putnika godišnje, što je otprilike 4,1 miliona putnika svakog dana.

Pored toga što je svjetski poznat, londonski sistem metroa pokriva najveću udaljenost od svih evropskih metroa.

Londonski metro ima oko 402 km pruge i 272 metro stanice.

Svaki od 32 pojedinačne opštine engleske prestonice dobro opslužuje gradski sistem, koji se kolokvijalno naziva Tube.

Proteže se daleko izvan granica grada, i dolazi do okolnih okruga Hertfordšira, Bakingemšira i Sarija. Oko 1,2 milijarde ljudi, koji žive u centru grada ili u prigradskim područjima, koristi podzemnu željeznicu svake godine.

Koji je najneprometniji metro sistem u Evropi?

Stanovništvo Londona prelazi 9 miliona, dok je Helsinki blizu 600.000. Neće vas iznenaditi, dakle, da je sistem metroa finske prestonice najmanje prometan u Evropi.

To je ujedno i najmanji metro u Bounce-ovoj studiji, sa samo 30 stanica, ali je metro veoma omiljen, sa prosječnom ocenom Google recenzija od 4,07.

Metro je namanje opterećen u Helsinkiju u Finskoj pokazala su istraživanja dok je Londonski najopterećeniji u Evropi
Izvor: Sergi Reboredo / Zuma Press / Profimedia

"Javni prevoz u Evropi je generalno veoma visokog standarda, relativno pristupačan i često je dobro obilježen uputstvima na engleskom jeziku, uz lokalni jezik, što ga čini pristupačnijim i lakšim za korišćenje", navodi Kodi Kendi, izvršni direktor i osnivač kompanije Bounce.

On dodaje da mnogi aerodromi imaju sopstvenu metro ili željezničku stanicu sa direktnim vezama do centra grada, dok autobusi i metro često mogu da vas odvedu u bilo koji dio većih gradova.

"Osim što su brz i praktičan način kretanja, mnoge metro stanice su impresivno dizajnirane, a poseta njima može biti iskustvo samo po sebi."

(euronews.com)