Plastične flaše za mlijeko se u Južnoj Africi recikliraju i zatim koriste za izgradnju puteva, odnosno asfaltiranje istih.
Rupe na putevima koštaju vozače u toj zemlji oko 3,4 milijardi dolara godišnje, u vidu popravki vozila i povreda, navodi Savez za puteve Južne Afrike.
U avgustu, Shisalanga Construction postala je prva kompanija u Južnoj Africi koja je gradila dio puta koji je dijelom plastičan, piše CNN.
Do sada je asfaltirala preko 400 metara puta u Klifdalu, koristeći asfalt napravljen od gotovo 40.000 recikliranih dvolitrskih plastičnih boca za mlijeko.
Shisalanga koristi polietilen velike gustine, odnosno gustu plastiku koja se obično koristi za pravljenje flaša za mlijeko.
Lokalna fabrika za reciklažu pretvara je u pelete, koji se griju na 190 stepeni sve dok se ne istope i pomiješaju sa aditivima.
Oni zamjenjuju šest odsto asfaltnog bitumenskog veziva, tako da svaka tona asfalta sadrži otprilike 118 do 128 boca.
Za razliku od Evrope, na primjer, gdje se plastika za reciklažu najčešće skuplja direktno od domaćinstava, u Južnoj Africi se 70 odsto plastike se skuplja na deponijama.
Kompanija Shisalanga je navela da je pretvaranje flaša u puteve kreiranje novog tržišta za platični otpad. Indija je počela sa asfaltiranjem "plastičnih" puteva još prije 17 godina, a taj koncept je bio testiran i na raznim lokacijama širom Evrope, Sjeverne Amerike i Australije.
Ali postoji i zabrinutost zbog potencijalnih kancerogenih gasova tokom proizvodnje i oslobađanja mikroplastike (sitnih čestica plastike) kada se putevi "istroše".
Putevi su jedno od mnogih kreativnih rješenja ponovne upotrebe plastičnog otpada. Kompanije širom svijeta pretvaraju plastični otpad u cigle, gorivo i odjeću.