Hrvatska protiv bus-tura, RS bez rezervi goriva

Autor:

Mondo brifing za petak 8.6.2018. godine

Hrvatska protiv bus-tura, RS bez rezervi goriva Foto: Vesna Kerkez, mondo.ba

Zašto nemamo nemamo rezerve goriva?

Dok u Bosni i Hercegovini cijene goriva lete u nebo, vlastima su vezane ruke kako bi spriječile njihovo divljanje i koliko-toliko umanjile udar na džep građana, prenose ''Nezavisne''.

Osim što je mogla smanjiti dažbine i pomoći građanima, a privredi pojeftiniti poslovanje, vlast je mogla intervenisati i državnim rezervama nafte i time makar amortizovati skok cijena. Problem je što, prema vlastitom priznanju, ni Republika Srpska ni Federacija BiH ne raspolažu rezervama, iako je to čak i zakonska obaveza.

U Ministarstvu industrije, energetike i rudarstva RS ističu za “Nezavisne” da u RS ni do danas nije otpočelo formiranje i čuvanje zaliha nafte i derivata nafte.

“Ovo je vrlo bitan segment ispunjavanja obaveza iz Ugovora o energetskoj zajednici zemalja jugoistočne Evrope, ali i vrlo zahtjevan sa finansijskog aspekta. Uskoro bi trebalo otpočeti sa stvaranjem pravnog okvira za funkcionisanje rezervi nafte prema modelu koji će biti efikasan za RS. Naftna industrija RS će biti bitan segment ovih aktivnosti”, naveli su iz tog ministarstva.

U Vladi FBiH takođe kažu za “Nezavisne” da ni taj entitet ne raspolaže naftnim rezervama, iako se radi o EU obavezi. U FBiH su 2014. godine uveli i taksu od feninga po litru goriva upravo s namjerom da se oforme državne rezerve. Na računu se po ovim namjenama nalazi 27,8 miliona maraka, ali naftnih rezervi - nema. U toj vladi su nam istakli da bi za ispunjavanje evropskih normi bilo potrebno skoro deset puta više novca.

Na naše pitanje entitetskim vladama na koji način misle zaštititi građane i privredu od poskupljenja, odgovorili su nam da se cijene formiraju slobodno na tržištu.

Predrag Gluhaković, ministar trgovine i turizma RS, rekao je “Nezavisnim” da Zakon o trgovini jasno propisuje da cijene određuje tržište, osim u posebnim i specifičnim uslovima.

Hrvatska: Stop jednodnevnim bus-turama?

Grad Crikvenica ne želi siromašne na svojim plažama. Nisu to kazali tim riječima, ali njihova odluka o zabrani parkiranja na području grada autobusima koji dovode jednodnevne turiste iz unutrašnjosti odraziće se upravo na najsiromašnije. Naprosto zato što upravo ljudi slabijeg imovinskog statusa organizovanim autobusima dolaze na jednodnevne izlete na more, piše Index.hr.

Portal navodi da su takvi autobusi, koji turiste zorom dovedu, a naveče odvedu, često mnogima jedini način da uopšte vide more. Oni po osobi, naime, najčešće koštaju od 80 do 100 kuna, što je najjeftinija opcija za odlazak na more. Takve izlete koriste i oni koji bi sebi mogli priuštiti smještaj, ali im je ovakva opcija jeftinija i zgodnija. Oni će se i nakon ovakve odluke snaći tako da potroše više za smještaj. Ali upravo zato je ovo udar na one kojima je ovo jedini način da vide more.

Ova odluka objavljena je na službenim stranicama grada još krajem maja. Jasno, sve se pravda gužvom koja, kao uostalom svugdje na Jadranu, paralizuje grad u ljetnim mjesecima.
Autobusi neće moći ući u grad i samo iskrcati putnike

"Središte grada, pješački prijelazi, plaže i parkovi preopterećeni su velikim brojem ljudi, javne službe zadužene za funkcioniranje sustava uza sve napore ne mogu kvalitetno obavljati svoje poslove što stvara nezadovoljstvo kod turista i stanovnika grada", stoji u objašnjenju ove odluke na stranicama grada Crikvenice. Nastavljaju saopštenjem u kojem navode kako se planira smanjiti broj ulazaka autobusa u grad. Drugim riječima, to bi značilo da se autobusima neće moći ući u grad i samo iskrcati ljude.

Često ovakvim autobusima dolaze porodice s djecom iz Hrvatske i BiH kojima je to jedini način da se okupaju u moru, piše Index.

Tagovi:

Ostale vijesti