Automobili

Koliko treba da se akumulator isprazni? Pročitajte odgovor iskusnog stručnjaka

Autor Vesna Kerkez

Na pitanje koliko je potrebno da se akumulator isprazni, odgovorio je tehnički savjetnik.

Izvor: Roman Zaiets/Shutterstock

Problemi s akumulatorima često muče vozače i mehaničare - ciklusi punjenja i praženjenja, starost automobila i akumulatora... na kraju sve to rezultira kvarovima. Nivo baterije možete provjeriti parkiranjem automobila u mraku ispred zida, isključivanjem motora i uključivanjem kratkih svjetala. Ako svjetlo nakon kratkog vremena postane tamnije, akumulator slabi.

Naravno, akumulator uvijek možete da provjerite i voltmetrom, ali on nije dio alata i uređaja u svakom prosječnom domaćinstvu. Posebno pripazite i kod zaključevanja vozila. Ako zaboravite da ugasite svjetla ili ne zaključate vrata, kod nekih modela vozila ostaće vam svjetlo u unutrašnjosti.

Na pitanje koliko je potrebno da se akumulator isprazni, odgovorio je Marin Morava, tehnički savjetnik u Hrvatskom autoklubu. Akumulatori manjeg kapaciteta kod, npr, benzinskih motora ako prenoće sa uključenim osvjetljenjem putničkog prostora, mogu se isprazniti do nivoa da sljedeći dan više nije moguće pokrenuti motor, što je zapravo i najčešći problem.

Najčešće će ovaj problem obuhvatati akumulatore vozila koji su stariji od dvije godine i zbog većeg broja ciklusa punjenja i pražnjenja smanjen im je kapacitet. Struje koje mogu proticati u stanju mirovanja automobila se kreću od oko 0,4A do 2A, u zavisnosti od broja sijalica u automobilu, što može starijem akumulatoru predstavljati problem. Problemi sa pokretanjem motora mogu nastupiti već nakon povratka vozilu nakon petog sata rada istih sijalica u stanju mirovanja - ostaće nešto struje u vozilu za manja trošila, ali je to nedovoljno da se pokrene motor.

Ovaj tip problema se najčešće dogodi vozačima ako se vrata vozila u potpunosti ne zatvore, ili se unutrašnja rasvjeta uključi na prekidaču završetkom vožnje kako bi se nešto pročitalo i završetkom putovanja se napušta vozilo, a prekidač se ručno ne vrati na automatsko isključivanje i napusti se vozilo očekujući da će se unutrašnja rasvjeta sama isključiti.

S obzirom na to da je svjetlo bilo uključeno predveče, sutra ujutru se već možemo naći zatečeni, jer vozilo ne reaguje na daljinski ključ, i moramo da uđemo preko mehaničkog ključa i brave.

(Mondo/Revijahak)