Iako je Apple odustao daljeg rada na razvoju sopstvenog autonomnog elektromobila, vijest o mogućoj saradnji sa kompanijom Rivian mogla bi da vrati u život projekat koji predstavlja pravu riznicu tehnologija za električne automobile
Najambiciozniji projekat kompanije Apple u njenoj 47 godina dugoj istoriji – razvoj sopstvenog autonomnog električnog automobila, koji je za punih 10 godina rada na njemu "progutao" više od 10 milijardi dolara, neslavno je okončan u martu kada je "zagrižena jabuka" od njega definitivno odustala.
I pored toga što je kraj priče delovao kao konačan, a automobil Google Waymo kao spreman za muzej, priča o Apple automobilu bi možda mogla da dobije nastavak, i to kroz partnerstvo tehnološkog giganta iz Kupertina sa kompanijom Rivian, američkim proizvođačem električnih terenaca.
Prema nepotvrđenim informacijama, ne pomolu je saradanja dve kompanije, budući da je Apple uložio ogromno bogatstvo u svoj projekat koji je završio "na polici", a koji ustvari predstavlja pravu riznicu tehnologija za električne automobile, sa naglaskom na vještačku inteligenciju.
Istovremeno, Rivian se priprema za proizvodnju novih modela sljedeće generacije – R2 i R3, dok se bori sa rastom konkurencije od strane industrijskih giganata poput Tesle, koji takođe ulažu u autonomnu vožnju vođenu vještačkom inteligencijom.
Idealni partneri
Ukoliko se ove glasine pokažu kao tačne, Rivian bi mogao da postane idealan partner koji bi Apple-ovu tehnologiju, umjesto da završi u muzeju, mogao da dovede na puteve. To bi, istovremeno, predstavljalo značajan napredak za Rivian u trci za tehnologijom autonomne vožnje.
Predstojeći modeli R2 i R3 mogli bi da budu opremljeni Apple-ovim sistemima, što bi svakako unaprjedilo njihovu sposbnost autonomne vožnje, a Rivian dovelo u bolju takmičarsku poziciju u odnosu na Teslu i ostale rivale na tržištu.
Rivian, inače, prilično samouvereno napreduje u svojim planovima proizvodnje. Proizvođač električnih vozila osnovan 2009. godine, sa sjedištem u Kaliforniji, nedavno je dobio pozamašan podsticaj vredan 771 milion dolara od vlasti države Ilinoj kako bi ubrzao početak proizvodnje u novog modela R2.
Nakon što proširenje te fabrike bude završeno, proizvođač planira gradnju nove fabrike u Džordžiji. Rivian je, takođe, krajem 2022. godine otvorio svoj tehnološki centar u Beogradu.
Obostrana korist
Moguća saradnja bi za Apple značilča da desetogodišnji pohod u svijet električnih vozila, iako je zvanično prekinut, možda ipak nije bio uzaludan. Iako je ta kompanija navodno odbacila planove za konstruisanje sopstvenog električnog automobila, ova vijest sugeriše to da je njeno interesovanje za automobilsku industriju obnovljeno.
Ovo partnerstvo bi moglo predstavljati primjenu teško stečenog znanja o električnim vozilima bez potrebe za pravljenjem sopstvenog automobila od nule.
Izvori iz lanca snabdijevanja ukazuju na to da su dve kompanije veoma verovatni kandidati za novo tehnološko partnerstvo. Tačni detalji o tome kako bi ta saradnja mogla da izgleda i dalje su u domenu spekulacija. I dok je na Rivianu odluka da li će eventualni takav dogovor smatrati primamljivim, čini se da Apple aktivno razmatra svoje opcije.
Potencijalne koristi za obe strane prilično su jasne: Apple bi u partnerstvo donio svoju tehnološku ekspertizu, dok bi Rivian mogao da dobije vrijednu tehničku podršku i potencijalni dodatni priliv novca dok nastavlja da širi proizvodnju svojih novih modela.
BONUS VIDEO: