U vrijeme kada Porsche prodaje i potpuno električne automobile, njegovi čelnici tvrde da će 911 biti posljednji od svih modela koji će postati potpuno električan
Čuveni njemački proizvođač automobila Porschese sprema da predstavi jednu od najvećih promjena u istoriji svog najpoznatijeg modela. Legendarni 911 dobija hibridni pogon!
Liniji modela koje pokreću moćni benzinski motori, pridružiće se Porsche 911 čiji će pogon biti dopunjen najmanje jednim baterijskim električnim motorom. Zvanično će biti predstavljen 28. maja.
Porsche već prodaje SUV model Cayenne e-Hybrid i sportsku limuzinu Panamera e-Hybrid, ali je hibridni 911 ipak nešto drugačija priča. Ovaj potez, zbog toga, predstavlja veliki korak u evoluciji jednog od najprepoznatljivijih sportskih automobila na svijetu.
911 ostaje glavni
Mali je broj automobila koje je tako definisao benzinski motor kao što je sa 911 slučaj, a mali je i broj proizvođača automobila koje jedan model odredio na način kao što je to 911 uradio za Porsche. I danas, kada Porsche prodaje mnogo više SUV modela nego klasičnih sportskih automobila, 911 ostaje njegov glavni model.
U vrijeme kada Porsche prodaje i potpuno električne automobile, Taycan i novi Macan Electric, njegovi čelnici tvrde da će 911 biti posljednji od svih modela koji će postati potpuno električan, najviše zbog toga što je njegov inženjering jedinstven i suštinski važan za njegovu marku.
Hibridni 911 je već je prošao gotovo pet miliona kilometara tokom testiranja na trkačkim stazama i javnim saobraćajnicama, u različitim klimatskim uslovima, prenosi CNN.
Konkretniji detalji tih test vožnji, međutim, neće biti objavljeni prije zvanične promocije krajem mjeseca. Tako, na primjer, Porsche još uvijek ne želi da saopšti da li će automobil biti plug-in hybrid, kao prošli i sadašnji hibridni modeli.
Hibrid brži od benzinca
Porsche je do sada davao prednost plug-in hibridima, pošto njihove snažnije baterije dodatno povećavaju performanse automobila.
CNN, međutim, ističe da je, hibridni 911 očigledno brži od benzinskog modela. Porsche-ov test vozač je uspIo da izveze krug u hibridnom 911 na čuvenoj njemačkoj trkačkoj stazi Nirburgring Nordšlajfe za 7 minuta i 17 sekundi – 8,7 sekundi brže od aktuelne generacije 911 sa benzinskim motorima.
Ukoliko je to tačno, brža vožnja znači da hibridni ima veću snagu zbog dodate električne pomoći. Nirburgring je izazovna staza puna krivina, pa brže vrijeme takođe ukazuje i na to da upravljivost automobila nije poremećena dodatnom težinom baterija i električnih motora.
"Imamo bolje prijanjanje, znatno više snage, a spontana reakcija hibrida kad je riječ o performansama je velika prednost", izjavio je bivši vozač utrka i "ambasador marke" Jerg Bergmajster.
Hibridne verzije 911-ice stiže šest decenija nakon lansiranja prvog Porsche-a 911, predstavljenog 1963. godine, čija proizvodnja je počela godinu dana kasnije.
(MONDO)
Hibridni 911 je već je prošao gotovo pet miliona kilometara tokom