hibrid

Nije kraj: Nova-stara japanska tehnologija spašava dizelaše od propasti

Autor Vesna Kerkez

Toyota – kompanija koja je praktično izmislila savremeni hibridni pogon – mogućnost za poboljšanje efikasnosti i performansi svojih putničkih vozila vidi u kombinaciji dizel motora i hibridne tehnologije

Toyota Land Cruiser
Izvor: Toyota

Sve rigorozniji propisi o emisijama izduvnih gasova i težnja automobilske industrije za što bržim prelaskom na električni pogon doveli su do gotovo potpunog prestanka proizvodnje i upotrebe dizel motora u novim automobilima.

U velikoj mjeri već otpisani, dizelaši bi, sudeći po vijestima koje dolaze iz Japana mogli da dobiju drugu šansu.

Najveći proizvođač automobila na svijetu, japanska Toyota, očigledno ne misli da bi baterije trebalo da budu jednio pogonosko "gorivo" automobila u bliskoj budućnosti.

Takvom mišljenju na ruku ide i pad interesovanja kupaca za elektirčne automobile, kao i promjene strategija nekih proizvođača, kada o potpunom obustavljanju proizvodnje motora sa unutrašnjim sagorijevanjem riječ. Japanski automobilski gigant istražuje mogućnost razvoja nove alternativne vrste pogona.

Toyota, kao kompanija koja je praktično izmislila savremeni hibridni pogon, vidi mogućnost za poboljšanje efikasnosti i performansi svojih putničkih vozila u kombinaciji dizel motora i hibridne tehnologije.

U Toyoti vjeruju da na tržištu dalje postoji prostor za ovu vrstu motora, posebno na onim tržištima na kojima se vozila sa dizel motorima i dalje dobro prodaju.

Glavni inženjer Toyote zadužen za gamu terenskih vozila Land Cruiser ističe da je baš za taj model dizel motor veoma važan. Ističe da, kada je riječ o pogonu, u budućnosti treba obratiti pažnju na sve vrste hibridnih sistema i sistema elektrifikacije pogona, podjednako.

Stvaranje dizel hibrida nije jednostavan posao, piše Autodrive. Šef istraživanja u australijskom odeljenju Toyote Rasel Tomlinson, međutim, kaže da su inženjerske prepreke u ovom poduhvatu značajne.

Glavni problem je usklađivanje načina rada dizel i električnog motora, a prevazilaženje inženjerskih izazova u tom slučaju nije baš lak zadatak.

"Dizel motori već imaju veliki obrtni momenat pri niskom broju obrtajima, tako da elektromotor mora da radi u srednjem opsegu kako bi mogao da podrži rad dizel motora", objašnjava Tomlinson.

(MONDO/SmartLife)