Stil

Da li prepoznajete svog šefa? Deset osobina loših menadžera

Autor Vesna Kerkez

Autorka Brižit Hajasint objavila je spisak od 10 osobina koje šefa čine - lošim.

Izvor: Shutterstock

"Moja bivša menadžerka jednom mi je rekla: 'Ako potonem, povući ću te sa sobom.' Rekla je to u vezi sa lošim kvartalnim rezultatom. Od tada više nisam imala poštovanja za nju. Teško je održati strast prema poslu nakon što ti se jednom šefica tako sroza u očima, a dalje može biti samo gore", napisala je.

Njena je objava ubrzo postala viralna na društvenim mrežama, a mnogi su na Brižitinom spisku prepoznali svoje šefove.

Evo njene liste:

1. Mikromenadžment

Najveći neprijatelj kreativnosti i inovacije na radnom mjestu. Uništava povjerenje, a zaposleni se osjećaju skučeno i kao da ih neko guši. Ako si već nekoga zaposlio, pusti ga da odradi svoj posao.

2. Podmetanje zaposlenima

To je ona poznata situacija kad se šef usredsređuje više na slabosti zaposlenog nego na njegove prednosti. Vjerovatno imaju listu svih grešaka koje zaposleni napravi. Isto tako, takvi ljudi nikad na zapošljavaju pametnije od sebe, jer žele zadržati svoju poziciju.

3. Biranje miljenika

Zapošljavaju i guraju pogrešne ljude, one iz svojih krugova. Nagrađuju uvijek iste zaposlene. Ako im se neko od podređenih suprotstavi, odmah dobije stigmu lošeg timskog igrača.

4. Pripisivanje tuđih zasluga sebi

Loši šefovi će uraditi apsolutno sve da bi se prikazali dobrim i uspješnim, pa će tako i ukrasti tuđe dobre ideje i prikazati ih kao da su njihove. 'Probijanje' sebe njihov je glavni prioritet.

5. Davanje lažnih obećanja

Svašta će obećati da nagovore zaposlenog da prihvati neki posao ili zadatak. Svoje obećanje gotovo nikad ne ispune.

6. Ne slušaju vas

Ili vas ne slušaju ili samo žele čuti dobre vijesti i potvrdne odgovore, trećeg nema. Različitost mišljenja shvataju lično, pa oprezni zaposleni brzo nauče da takva mišljenja ne treba iznositi.

7. Ne brane svoje zaposlene

Za sve loše okrivljuju svoje zaposlene. Jako je demotivišuće raditi za šefa koji ne stoji iza svog tima, a podređeni se u tom slučaju osećaju jako nesigurno.

8. Prevelika očekivanja/pretrpavanje radnika poslom

Ne slave uspjeh, misle da je to gubitak vremena. Nikad im ništa nije dovoljno dobro. Ne brinu o zaposlenima i zadaju im previše obaveza, zadataka i poslova.

9. Podivljaju kad se stvari ne odvijaju kako bi htjeli

Imaju nisku emocionalnu inteligenciju i zaposleni nauče da se moraju pomjeriti od njih kad nisu dobre volje. Vrijeđaju radnike, nerijetko ih i rasplaču. Oslanjaju se na strah i zastrašivanje, a zaposleni biraju riječi pred njima.

10. Ne mogu sakriti vlastitu nesposobnost

Prebacuju svoj posao na podređene koji ih s lakoćom obavljaju. Svoju poziciju shvataju kao nešto što se podrazumijeva, a ne kao nešto što treba zaslužiti. Ne znaju dati jasna uputstva ili komentar.

(MONDO/Index.hr)