Nastao sa idejom da revolucionarizuje interkontinentalni prvoz, "YunXing" je na probnom letu uspio da postigne brzinu od oko 4.900 km/h i pokazao da može da podnese ekstremne uslove eksploatacije
Kineska kompanija Space Transportation, poznata i kao Beijing Lingkong Tianxing Technology, razvila je nadzvučni avion koji je na testiranju uspeo da dostigne rekordnu brzinu letenja od čak 4 Mach-a!
Iz Kine poručuju da će proizvodnja aviona početi za nekoliko godina, kao i da će letjelica, koja trenutno nosi ime "YunXing prototype", razdaljinu od Pekinga do Njujorka moći da preleti za nevjerovatna – dva sata.
Brzina od 4 Mach-a, koju sam Space Transportation naziva revolucionarnom, a kojom bi avion za sedam sati leta mogao da obleti Zemlju, gotovo je duplo veća od maksimalne brzine leta legendarnog nadzvučnog aviona Concorde koji iznosi 2,23 Mach-a.
Taj čuveni putnički avion povučen je iz upotrebe 2003. godine, nakon fatalne nesreće na pariskom aerodromu Šarl de Gol u kojoj je poginulo 109 ljudi.
4.900 na sat na 20.000 metara visine
Nastao sa idejom da revolucionarizuje interkontinentalni transport, prototip je na probnom letu 27. oktobra uspio da postigne brzinu od oko 4.900 kilometara na sat, navodi South China Morning Post.
Tokom leta je sprovedeno nekoliko testova, koji su pokazali da je letjelica u stanju da podnese ekstremne uslove eksploatacije. Testirani su sistemi kontrole letenja, elektronika, toplotna izolacija i čvrstina konstrukcije aviona.
Kineska kompanija nije otkrila konkretne detalje o pogonu nove letelice, ali procene koje se odnose na nova testiranja koja bi tebalo da se održe tokom novembra, predviđaju moguće skoro objavljivanje više tehničkih detalja o njihovoj konstrukciji, performansama i mogućnostima.
Projektovan je za vertikalno polijetanje i slijetanje, a proizvođač očekuje da će moći da dostigne visinu veću od 20.000 metara. Prvi komercijalni let novog kineskog aviona, tvrde kineski izvori, mogao bi da se očekuje tokom 2027. godine.
"YunXing prototype" je, međutim, još uvijek samo prototip, a njegovom najavljenom, relativno skorom komercijalizacijom, Kina pokušava da donese radikalnu promjenu u vazduhoplovnoj industriju i pozicionira se ne globalnoj vazduhoplovnoj mapi kao proizvođač brzih putničkih aviona, mnogo bržih od sadašnjih.
BONUS VIDEO: