Igre

PC je i dalje najpopularnija platforma među gejmerima

Autor Vesna Kerkez

Programeri izabrali najomiljeniju platformu za razvijanje video igara!

Izvor: SMARTLife / Unsplash/ Erik Gazi

Računar je i dalje najpopularnija gejming platforma, bar što ste tiče razvojnih programera video igara u Sjevernoj Americi i Evropi.

Svake godine na konferencije Game Developers se održi anketa među nekoliko hiljada programera radi izveštaja "State of the Game Industry".

Već osam godina se odvijaju takva istraživanja koja pomažu da se otkriju novi i trenutni trendovi, kao i koja su interesovanja među tvorcima video igara. Podaci za 2021. godinu potiču od više od 3.000 programera, a sve ukazuje na odličnu sadašnjost i budućnost PC gejminga!

Čak 58% programera je izabralo PC na postavljeno pitanje "za koju platformu su najviše zainteresovani kao programeri". Treba napomenuti da su anketirani mogli da izaberu više odgovara, a ne samo jedno. Rezultati ukazuju da PC uživa interesovanje programera više nego ostali igrački sistemi.

Isti procenat (58%) anketiranih je odgovorilo da je njihov posljednji projekat objavljen za PC, dok je trenutni projekat najavljen za računare. 53% je istaklo da će i njihov sljedeći projekat razviti za PC, prenosi PCPress. Iako nismo bili zabrinuti za PC gejming scenu, raduje što i dalje postoji veliko interesovanje za istu, pogotovo u eri ekskluzivnih video igara. Jedan od razloga može da se nađe u tome što za računare ne treba nikakva dozvola kako bi programeri ažurirali svoje igre, što to nije slučaj sa konzolama.

Prošle godine je 50% anketiranih odgovorilo da ih PC najviše zanima, što znači da je ovo blagi porast. Drugo mjesto je zauzeo PlayStation 5 sa 44%, potom ga prati Nintendo Switch 38%, a onda ide Xbox Series X/S sa 30%. Stadia je katastrofalno prošla sa svega 6%. Što se tiče VR i AR, vidi se pad u odnosu na prošlu godinu sa 46 na 38%. Međutim, Oculus Quest je izabran kao najinteresantnija VR platforma sa 52%.

Treba napomenuti da su u ovoj anketi pretežno učestvovali Amerikanci (57%), potom Evropljani (26%), Azijati (8%), dok su ostali ispod 2%. Kako je GDC u Sjedinjenim Američkim Državama i fokusiran je na zapadnu publiku, rezultati mogu da budu znatno drugačiji nego kod programera iz drugih regiona.

Šta vi mislite o ovim rezultatima?

(MONDO)

Tagovi