Wordle je u novembru igralo 90 ljudi dnevno, da bi se početkom januara 2022. godine broj popeo na 300 hiljada, a sada je to već nekoliko miliona na dan.
Wordle igra se pojavila pre oko šest mjeseci, ali je dugo ostala u sjenci – pola godine kasnije svijet je lud za njom.
U pitanju je jednostavna igra koja može da se pokrene iz bilo kojeg internet pregledača, s bilo koje platforme.
U njoj nema reklama, besplatna je, a igra se bez logovanja – sve što je potrebno jeste da se ode na Wordle, te da se riješi dnevni zadatak.
Napreduje se tako što se pogađaju reči iz engleskog jezika, a koje se sastoje od pet slova.
Kada igrač upiše neku riječ, Wordle mu pokazuje da li zagonetni pojam sadrži neka ista slova – žutom bojom su označena slova kojih ima i u traženoj riječi, a zelenom ona koja su pored toga i na pravom mjestu. Korisnik može da pogađa šest puta, a ako ne pogodi mora da sačeka sljedeći dan i narednu zagonetku.
Ukoliko igrač pogodi riječ, Wordle će mu ponuditi da svoj rezultat podijeli na društvenim mrežama, a upravo je to doprinijelo da igra zaludi cijeli svijet. Očigledno je da neodoljivo podsjeća na kultna Vješala, te mnoge druge igre s rečima, a kreirao ju je Britanac Džoš Vardl (igra je i dobila ime po njegovom prezimenu), prvo za privatne potrebe, da bi je kasnije podijelio na internetu.
Eksperti kažu da su društvene mreže presudile hoće li Wordle biti popularan ili ne. Dodaju i da igranje stimuliše jezičke i logičke dijelove mozga, što utiče na lučenje dopamina, jednog od hormona sreće. Igrači zbog toga ponovo traže isto iskustvo, pa se stalno vraćaju.
Wordle je u novembru igralo 90 ljudi dnevno, da bi se početkom januara 2022. godine broj popeo na 300 hiljada, a sada je to već nekoliko miliona na dan. U međuvremenu su se u online prodavnicama pojavili i klonovi, koji žele da zarade na tuđoj ideji.
(MONDO)