Uprkos svemu...

Zašto i dalje svi imamo nalog na Facebooku?

Autor Vesna Kerkez

Da li vi i dalje koristite Facebook i koji su vaši razlozi?

Izvor: MONDO / Facebook

Kada je 18-godišnji Mark Cukerberg plasirao ovu društvenu mrežu, malo ko je pomislio da će ona postati ono što danas jeste.

Kroz istoriju ove kompanije i njene društvene mreže, mogli smo da vidimo brojne skandale vezane za eksploatisanje ličnih podataka korisnika.

Možda će vas zanimati:

Manje-više smo svi svjesni kako kompanija prikuplja podatke svojih korisnika, ali i dalje držimo tu aplikaciju na telefonu, imamo naloge na toj mreži, pa čak koristimo i druge usluge te kompanije (Instagram, WhatsApp, Messenger). 

Ova mreža ima više od tri milijardi korisnika svakog mjeseca, a iz te društvene mreže ističu da su 2,6 milijardi ljudi aktivni svakog dana. Što dovodi do toga da oko 400 miliona ljudi ima nalog, ali se ne prijavljuju često, prenosi Mashable. Vjerujemo da je Facebook postao značajan dio života za mnoge korisnike, iako ima svojih mana o kojima smo nebrojano puta pisali, možda je vrijeme da sagledamo i drugu sliku, zašto je on dobar.

U našem testu interneta bez velikih tehnoloških kompanija kao što su Google, Amazon, Microsoft, Apple i Facebook ste imali priliku da čitate da nismo imali dobar doživljaj dok smo surfovali internetom. To je zato što mnoge internet stranice zavise od ovih giganata, a u posljednje vrijeme nam se čini i da ljudi sve više zavise od njihovih usluga.

Ostati u kontaktu sa prijateljima, rodbinom i ostalima

Prije više od deset godina, možda čak i 15 godina, prije nego što ste upisivali svoje šifre i mejlove kako biste se prijavili, čekala vas je poruka "Facebook vam pomaže da se povežete i da dijelite stvari sa ljudima iz svog stvarnog života". To je bez ikakve sumnje istinita tvrdnja i zaista možemo da stupimo u kontakt sa ljudima koje poznajemo, ali smo dobili i priliku da upoznajemo nove ljude.

Iako su društvene mreže došle do tog nivoa da postoji milion takvih aplikacija, platformi i ko zna šta sve ne, velika je vjerovatnoća da samo na Facebook-u imate za prijatelja babu/dedu/striku/tetku petog, sedmog koljena (niste u direktnom krvnom srodstvu), koja se povremeno raspita za vas i vaše preko ovih usluga.

Da li možete naći osobe u vašem okruženju koje nemaju Facebook nalog (odnosno da nikada nisu imale nalog)? To nas dovodi do sljedeće stavke.

Posao, škola, organizacija...

Veliki dio obaveza se vezuje i za društvene mreže, na primjer studenti imaju grupe u kojima razmjenjuju bilješke, savjete, postavljaju pitanja i mnogo toga drugog. Budimo realni, mnogo je lakše pitati u grupi punoj ljudi koji dijele vaše interese, odnosno imate nešto zajedničko, nego da jurcate po školi, gimnaziji, fakultetu tražeći nekog ko ima ono što vam je potrebno.

Na tim grupama ostaje i trag/istorija, što dovodi do toga da možete naći i da li su drugi članovi imali sličan problem kao vi, a to je jedan korak bliže rešenju. Facebook je veoma popularan i potreban poslovnom svijetu. Bioskopi, muzeji, kafići, restorani, klubovi, prodavnice, ma šta vam god padne na pamet, vjerovatno posjeduju zvanični nalog na ovoj društvenoj mreži.

I novinari imaju obavezu da prate društvene mreže, između ostalog i Facebook, jer su oni prosto neprestani izvor informacija, svakakvih informacija (vjerodostojnih, lažnih...).

Walking down the memory lane

Jedan od razloga zašto i dalje posjedujemo Facebook je taj što on zna kako da udari po osjećanjima, najpre zahvaljujući nostalgiji. Sigurno se i vama dogodilo da vam je stigla notifikacija koja vas obavještava da se nešto dogodilo na taj dan, pa kada uđete vidite vašu objavu prije deset i više godina. Da li je to fotografija sa vašim prijateljima, video snimak slavlja nekog događaja, ili ste prosto iznijeli svoje mišljenje (vjerujemo da i brišete pojedine objave zbog sramote, kao i mi, jer ste tada bili mladi i ludi te ste svašta nešto pisali).

Da nema ove mreže ne biste znali ni kada je nekim ljudima rođendan, te vam ta mreža služi kao podsjetnik za važne datume. Tu su i fotografije/galerije kojim možete pristupiti kada god to hoćete, a uvijek postoji opcija da sami vidite vaš profil i šta ste sve objavljivali. Vaš nalog dođe na neku ruku i ostavština, trag, parče istorije, koliko god to čudno, ali i jezivo zvučalo. Moguće da se i "plašite" da izbrišete vaš nalog, pošto mislite da će se sa deaktivacijom izbrisati sve vaše fotografije, snimci, pjesme, itd...

Ukoliko je to razlog zašto i dalje imate Facebook, a želeli biste da ga izbrišete pod uslovom da sačuvate svoje podatke (slike, poruke, video snimci...), onda se zaputite na ovu stranicu i pogledajte kako mirne glave napustiti ozloglašene društvene mreže!

Potreban vam je zbog drugih platformi

Veliki broj društvenih mreža i platformi je usko povezano, a još veći broj aplikacija nudi korisnicima mogućnost da se putem Instagram ili Facebook naloga prijave. Na primjer to mogu biti aplikacije za upoznavanje koje će vam omogućiti da prebacite sadržaj, kao što su fotografije, na tu platformu. Svakako, mnogo je lakše da kliknete na ikonicu Facebook-a kako bi se prijavili, nego da kucate nove šifre i korisničko ime.

Do nedavno je bio uslov da imate Facebook nalog kako bi mogli da pristupite aplikaciji Tinder. Ako se odlučite da izbrišete nalog na ovoj društvenoj mreži, onda morate da budete svjesni toga da pojedinim aplikacijama/stranicama više nećete moći da pristupite ukoliko ste se prijavljivali preko te mreže. Naravno, postoji opcija da otvorite novi nalog ili da pišete tehničkoj podršci, ali kada već to niste uradili na samom početku, mala je vjerovatnoća da ćete to uraditi sada.

Uz to, aplikacije kao što su Messenger, Instagram i WhatsApp su dio ekosistema kompanije Facebook, te može biti banalno da želite da obrišete vaš nalog na Facebook-u, dok su vam na telefonu instalirane preostale tri aplikacije. Vi možete da koristite te društvene mreže i aplikacije, a da nemate nalog na "glavnoj mreži".

Ne želite da napustite zajednicu 

Facebook nema dvije ili tri godine, on već 2022. postoje punoljetan, a kao takav je doživio mnogo toga i vidio svašta. Iako od vas prikuplja informacije, on ih pored oglašavanja koristi i kako bi unaprijedio cjelokupni doživljaj korisnika. Na samom kraju teksta možete vidjeti evoluciju ove društvene mreže, a moramo istaći da je ona uradila mnogo toga za svoje korisnike i pored svih negativnih stvari.

Znaju i korisnici kako da iskoriste alatke ove mreže, tako se stvaraju zajednice, razni događaji, a Facebook pomaže da se proširi riječ. Grupe su veoma važne za ovu mrežu, te tako možete naletjeti na grupe prepune filmskih kritičara, na šaljive grupe, grupe sa savjetima o kozarstvu, poljoprivredi, grupe za upoznavanje, ma za sve ono za šta iskažete interesovanje vjerujemo da možete naći grupu ili zajednicu.   

Iako većinu ovih stvari koje smo izdvojili možete naći i na drugim aplikacijama i mrežama, pa čak i u mnogo poboljšanim izdanjima, monopol ove kompanije je zaslužan da Facebook bude ono što jeste danas, uprkos brojnim skandalima, kritikama, suđenjima, tužbi i kazni.

Evolucija društvene mreže Facebook 2004-2021
Izvor: Today YouTuber

Mark Zukerberg 2004. godina
Izvor: CNBC

Da li vi i dalje koristite Facebook, da li planirate da izbrišete nalog ili ćete ostati?

(MONDO)