Vijesti

Proactive 2023: Zadovoljan radnik je najbolji "brending" poslodavcu

Autor Dragana Božić

Na Jahorini je počela Proactive 2023, regionalna konferencija posvećena odnosima sa javnošću i komunikacijama.

Izvor: mondo.ba

Prvog dana slušali smo zanimljiv panel o tome zašto je važno da poslodavci unaprijede "employer branding" strategije, naročito u vrijeme velike potražnje radnika.

Na panelu su govorili Sandro Zovko, direktor kompanije ZGI koji je istakao da poslodavci moraju komunicirati sa radnicima, raditi na njihovom usavršavanju, te pružati mogućnosti za napredak.

Učesnici su saglasni u jednom, ukoliko želite da svoju kompaniju visoko pozicionirate i budete prepoznatljivi morate imati transparetnu komunikaciju sa zaposlenima, da podstičete timski rad, inovativnost i lični razvoj radnika koje ćete uz dodatne benefite dodatno inspirisati i motivisati da i dalje ostanu vaši radnici ali i da privuku nove kandidate.

"Mi smo shvatili da radniku, osim adekvatne plate morate ponuditi i druga prava, kako bi bili zadovoljni. Dobro poslovno okruženje, priliku za rad na izazovnim projektima, stručno usavršavanje... Naša kompanija je majkama ponudila fleksibilno radno vrijeme, a konkurs za posao je otvoren 364 dana u godini", rekao je Zovko.

Dodao je da ne praktikuju prekovremeni rad, ali ne zbog plaćanja već upravo zbog toga što radnik mora imati vremena i za privatni život.

Sa njim je saglasan i Rasim Memagić direktor Alma Ras kompanije. Smatra da je potrebno konstantno osluškivati potrebe radnika te raditi na njihovom usavršavanju.

"Jako je bitna dvosmjerna komunikacija. Mi kao da smo zaboravili komunicirati. U našoj firmi pratimo potrebe radnika i jednom godišnje se okupimo da vidimo šta od toga možemo ispuniti", rekao je Memagić.

Panelu je prisustvovao i Goran Račić predsjednik Područne privredne komore Banja Luka koji je govorio o otme da je radnicima u Srpskoj, pa i BiH još uvijek primamljiv javni sektor ispred privatnog. Račić smatra da je to upravo zato što brojne kompanije još uvijek nisu shvatile značaj employer brandinga.

"Javni sektor je kod nas naprimamljiviji, jer jako malo firmi shvata značaj ovakvog poslovanja. Sada kada se suočavamo sa velikim nedostatkom radnika značaj je još veći", zaključio je Račić.

(MONDO)