pažnja!

Šta rade Facebook i Instagram dok vi odmarate za praznike? Pogodili ste, "kopaju" po vašim profilima!

Autor Vesna Kerkez

Novi način praćenja aktivnosti korisnika predstavlja pokušaj kompanije Meta da se zaobiđu ograničenja koja upravo to i sprečavaju, jer to dovodi do smanjenje prihoda od oglašavanja

Mark Zakerberg
Izvor: SmartLife / Unsplash / Annie Spratt

U trenutku kada Google uvodi Tracking Protection i počinje da uklanjanja kolačiće za praćenje aktivnosti jednom dijelu korisnika internet pregledača Google Chrome, dok je Apple slična ograničenja uveo još sredinom prošle godine, kompanija Meta ne miruje.

Upravo u ovo praznično vrijeme u Meti su izgleda bili veoma zauzeti, pa su "u rad pustili" novi način za monetizovanje navika surfovanja internetom svojih korisnika, pritom ga skrivajući iza floskule "poboljšanje korisničkog iskustva".

A za to im je poslužila vaša istorija posjećenih linkova, odnosno sajtova do kojih ste stigli klikom na linkove u postovima na mrežama, piše The Register. Za to služi Metinog baruzera koji je sastavni deo aplikacija Facebook i Instagram.

Ovaj novi način praćenja aktivnosti korisnika novi je pokušaj kompanije Marka Zakerberga da zaobiđe pomenuta ograničenja koja su drugi tehnološki giganti počeli da uvode, a što je Meta počela da osjeća kroz primjetno smanjenje prihoda od oglašavanja.

Inače, linkovi koji se prate, u istoriji pregledača se čuvaju do 30 dana, ali se među njima ne nalaze oni koji su bili poslati u porukama. Njihov cilj je praćenje navika korisnika kako bi im aplikacije preciznije servirale ciljane oglase.

(MONDO)