Od 15. marta u FBiH će biti "zaključane" cijene 60 prehrambenih i higijenskih proizvoda u velikim trgovačkim lancima koji su odlučili da se pokažu društveno odgovornim kroz učešće u kampanji "Zaključavamo cijene".
Projekat koji je iniciralo Federalno ministarstvo trgovine sa Udruženjem poslodavaca FBiH, udruženjima potrošača i Sindikatom trgovine trajaće do 16. juna ove godine.
Popis proizvoda sa sniženom i zaključanom cijenom proširen je sa 40 na 60 proizvoda, saopštili su iz Federalnog ministarstva trgovine.
Kako su ranije i najavili, u novi popis uvršteni su i proizvodi koje koriste oboljeli od celijakije i dijabetesa. Naime, na prijedlog udruženja ovih grupa, trgovci su izašli u susret i cijene za četiri proizvoda za poseban režim ishrane snizili su i zaključali u naredna tri mjeseca.
Projekt koji je startao 15. decembra 2023. godine ocijenjen je uspješnim, kažu iz ministarstva dodajući da su kupci mogli uštedjeti na ovoj korpi proizvoda oko 15 do 20 odsto.
Proizvođači su ocijenili da je znatno poraslo zanimanje za proizvode koje su uvrstili u ovu korpu, te su se i oni dodatno angažovali da učestvuju u nastavku projekta.
U prvom dijelu ovog projekta potrošači su istakli problem nedovoljno transparentnog označavanja proizvoda kod pojedinih trgovaca. Stoga je, u cilju standardiziranja i unificiranja oglašavanja, dogovoreno da plakat s artiklima koji su dijelom projekta "Zaključavamo cijene" i na kojem je fotografija proizvoda, ranija maloprodajna cijena i zaključana cijena, bude formata A1, a kataloška duplerica dimenzija 210x274 mm.
Takođe, postignut je dogovor da trgovinski objekti formata supermarketa i hipermarketa unutar objekta izdvoje jedan kutak pod nazivom "Zaključavamo cijene" gdje bi radi lakšeg snalaženja kupaca na jednom mjestu bili proizvodi sa zaključanim cijenama, izuzimajući one proizvode koji ne mogu na taj način biti izloženi na polici (meso, pavlaka, sir,…), navodi se u saopštenju, prenose federalni mediji.
Ovo je spisak 60 proizvoda čije će cijene biti "zaključane":