Ekonomija

Potencijal za regionalni razvoj: Da li će se iz Beograda do Trsta ponovo ići vozom?

Rađena je studija izvodljivosti ovog projekta, a cilj je bio da se identifikuju infrastrukturalni izazovi i prilike za uspostavljanje direktne željezničke veze između Trsta i Beograda.

Putnica u vozu
Izvor: matej kastelic / Panthermedia / Profimedia

Direktna željeznička veza između Trsta i Beograda mogla bi uskoro postati realnost, kako za one koji je se sjećaju, ali i za nove naraštaje koji su za ovu liniju čuli iz priča ukućana.

Ruta koja bi prolazila kroz Ljubljanu i Zagreb ima potencijal da godišnje privuče čak 260.000 putnika. Ključni akteri, uključujući Srednjoevropsku inicijativu, već rade na izvodljivosti projekta i planovima za unapređenje infrastrukture, navodi se u saopštenju koje su objavili italijanski mediji.

Studija izvodljivosti otkriva potencijal nove rute

Izvršni sekretarijat Srednjoevropske inicijative (CEI) sa sjedištem u Trstu, u saradnji sa regijom Furlanija-Julijska krajina i Sekretarijatom Transportne zajednice, naručio je studiju izvodljivosti od Politehničkog instituta u Milanu.

Cilj studije bio je da se identifikuju infrastrukturalni izazovi i prilike za uspostavljanje direktne željezničke veze između Trsta i Beograda.

Analiza je obuhvatila postojeće uska grla na trasi i predložila rješenja za poboljšanje međunarodnog željezničkog koridora.

Veliki potencijal za mobilnost i regionalni razvoj

Nova direktna linija mogla bi donijeti višestruke koristi, od značajnog povećanja broja putnika do razvoja turizma i ekonomije u regionu. Stručnjaci procjenjuju da bi čak 260.000 ljudi godišnje koristilo ovu vezu, što bi podstaklo mobilnost.

Pored toga, projekat ima potencijal da smanji gužve u saobraćaju, doprinese smanjenju emisije štetnih gasova i pruži održivu alternativu za putovanja.

Infrastruktura kao ključni izazov

Trenutna željeznička infrastruktura na trasi između Trsta i Beograda suočava se sa brojnim izazovima, ali postoje planovi za njeno unapređenje kroz regionalne i evropske projekte.

Planirana ulaganja uključuju modernizaciju pruga i eliminisanje prepreka koje trenutno usporavaju saobraćaj. Poboljšana infrastruktura ne samo da bi omogućila sigurnije i brže putovanje, već bi i povećala konkurentnost željezničkog transporta u odnosu na druge vidove prevoza.

Konkretnog datuma ili godine kada će se linija Beograd - Zagreb - Ljubljana, još nema.

Zašto je ovo značajno za region?

Ova inicijativa ne samo da povezuje dva važna evropska grada već predstavlja i korak ka unapređenju ekološki održivog prevoza. Direktna željeznička linija može smanjiti opterećenje drumskog saobraćaja, podstaći održivi razvoj i doprinijeti boljoj integraciji jugoistočne Evrope u šire evropske transportne mreže, prenosi Ansa.

Projekat nosi ogromne potencijale, ali njegov uspjeh zavisiće od bliske saradnje svih uključenih strana - od vlada i željezničkih operatera do lokalnih zajednica. Ono što je možda i najvažnije u ovoj ideji jeste stav malog, običnog naroda, koji već decenijama mašta o ponovnom putu vozom do Trsta i kapućinu sa kroasanom u nekoj od bašta kafića na Trgu ujedinitelja.

(Mondo/Kurir)

Tagovi