Još jedna među teškim nesrećama na Istočnom tranzitu u Banjaluci, u kojoj je poginula žena koja je pješačila na Rebrovačkom mostu, ponovo je pokrenula pitanje bezbjednosti i stanja na putevima na području grada na Vrbasu.
Skoro svakodnevno se na Istočnom tranzitu u Banjaluci dogodi bar jedna saobraćajna nezgoda, a u proteklih nekoliko godina skoro na istoj dionici u blizini Rebrovačkog mosta poginule su tri osobe uključujići Milanu Koprenu, pedagoga OŠ "Branko Radičević", koja je stradala juče.
Krajem marta 2022. godine u nesreći je poginuo pješak Marijan Ristić (62), državljanin Slovenije, inače konzul ove zemlje u Banjaluci, kada ga je pokosio Sergej Miljković (23) iz Banjaluke. U junu 2011. godine na skoro identičan način, poginuo je student Ognjen Balorda iz Vlasenice koga je "tojotom", i takođe na trotoaru, udario Dragiša L.
Stručnjaci iz oblasti saobraćaja saglasni su da je i ranije trebalo da se preduzmu određene intervencije sa ovom dionicom puta kako bi se povećala bezbjednost učesnika u saobraćaju.
Nikola Ćopić, inženjer za bezbjednost saobraćaja, koji je i vještak iz navedene oblasti rekao je za Mondo da se pod hitno treba analizirati faktor puta, vidjeti da li postoje eventualni kolotrazi ili druga oštećenja, a ako postoje, potrebno ih je otkloniti u što skorije vrijeme.
"Iako su fizički odvojene kolovozne trake i postoji trotoar i biciklistička staza, potrebno je razmotriti dodatne elemente bezbjednosti saobraćaja kao što su odbojne ograde i slično", pojašnjava Ćopić.
"Takođe, može se razmisliti i o mogućoj pojačanoj kontroli brzine na pomenutoj dionici od strane pripadnika Ministarstva unutrašnjih poslova RS, a u krajnjem slučaju potrebno je razmotriti opciju postavljanja stacionarnih radara sa obje strane", rekao je Ćopić i podvukao da ne treba zanemariti i preventivne aktivnosti kao što su edukacije učesnika u saobraćaju o bezbjednosti u ovoj oblasti.
Zdravko Ivić, inženjer saobraćaja i instruktor vožnje iz Banjaluke prokomentarisao je za Mondo da se u javnosti često čuje da je stanje u saobraćaju zadovoljavajuće, ali da je u realnosti, ističe on, situacija sasvim drugačija.
"Svake godine je sve više poginulih, a mi smo navodno zadovoljni. Dalje, auto-škole rade da se samo položi ispit, a ne i da kandidati nešto nauče. Komisija se može potkupiti za 30 KM. Kružne tokove i ostale stvari neću ni da pominjem o kakvom se nasilju radi. Najveća odgovornost je na Zavodu za obrazovanju odraslih. Oni školuju buduće instruktore i određuju ko će koga ispitivati i ostale stvari. I na kraju, na putevima imamo to što imamo", rekao nam je Ivić.
Podsjećamo, u saobraćajnoj nesreći koja se juče dogodila u Bulevaru Petra Bojovića poginula je Milana Koprena, pedagogica Osnovne škole "Branko Radičević" kada je udario "pežo 207" kojim je upravljao Stefan Srdić (2004) iz Laktaša i koji je iz za sada nepoznatih razloga izletio sa kolovoza.
Iz Okružnog javnog tužilaštva u Banjaluci su saopštili da je dežurni tužilac naložio da se preduzmu sve potrebne istražne radnje i mjere kao i vještačenja na utvrđivanju okolnosti jučerašnje nesreće. Takođe, biće naložena i obdukcija tijela nastradale koja će biti obavljena u Zavodu za sudsku medicinu Republike Srpske.
Napomena:Preuzimanje teksta, vijesti, fotografija i video snimaka dozvoljeno uz vidljivo navođenje izvora i linka ka Mondo portalu
(Mondo)