Pitanje da li će evropski proizvođači uspjeti da na sopstveno tržište izbace pristupačan električni model, prije nego što to urade kineski konkurenti za sada ostaje bez odgovora...
Nakon što je krajem prošle nedjelje objavljeno da Volkswagen i Renault nisu uspjeli da dogovore saradnju na proizvodnji jeftinog električnog vozila, dvije kompanije će najverovanije morati samostano da se upuste u njegov razvoj.
Za saradnju dva automobilska giganta prvi put se čulo u decembru, kada je Renault potvrdio početak razgovora sa Volkswagenom, istakavši tada da su oni još uvek u veoma ranoj fazi. I pored toga što dva proizvođača, na kraju, nisu mogle da se dogovore, izvori bliski razgovorima, na koje se poziva agencija Reuters, tvrde da su bili blizu ostvarenja saradnje na ovom projektu.
Informacija je stigla samo par dana nakon što je najveći kineski proizvođač električnih automobila – BYD, potvrdio ranije najavljenu vijest o izgradnji svoje prve fabrike putničkih automobila u Segedinu, u Mađarskoj, u kojoj već proizvodi električne autobuse.
Kineski proizvođač je, takođe, najavio izgradnju još jedne fabrike u drugoj, za sada neimenovanoj, evropskoj zemlji, i krajnji cilj svoje evropske strategije – da do 2030. godine bude postane jedan od najvećih proizvođača električnih automobila na Starom kontinentu.
Električni Twingo stiže 2026.?
Dva evropska proizvođača su vodila višemjesečne pregovore o projektu koji je za cilj imao smanjenja troškova zajedničkog razvoja malog pristupačnog električnog vozila, ali je na kraju Volkswagen odlučio da odustane od ugovora, javio je Reuters.
Projekat je trebalo da dovede do razvoja malog novog električnog, naslednika Renault Twinga (galerija iznad), koga će nadalje Renault sam razvjati. Automobil bi trebalo da se nađe u prodaji 2026. godine, sa početnom cijenom manjom od 20.000 evra.
Izvori britanske agencije navode da je odluka Volkswagena da napusti pregovarački sto bila podstaknuta novim planom koji podrazumijeva samostalni razvoj mehaničke osnove za novi mali elektromobil. Zbog toga je kompanija iz Volfsburga, u toku razgovora odlučila da promeni stav.
Reuters navodi da bi Volkswagen svoju novu odluka o planovima za električna vozila mogao da saopšti u narednih nekoliko nedjelja.
Prvi model – najjeftiniji
Što se, potencijalno najžešće, tržišne konkurencije tiče, automobilski mediji navode da bi prvi evropski BYD model mogao da bude Seal (galerija iznad). Riječ je o najeftinijem modelu kineskog proizvođača, čija početna cijena na kineskom tržištu iznosi oko 9.000 evra.
Evropska verzija tog modela se tek očekuje, a kada konačno bude dospjela na tržište, pretpostavlja se da bi trebalo da košta manje od 20.000 evra.
Pitanje da li će evropski proizvođači uspeti da na sopstveno tržište izbazvođači) zace pristupačan električni model, prije nego što to urade kineski konkurenti (koji bi u međuvremenu, takođe, mogli da postanu evropski proi sada ostaje bez odgovora...