Jedan od najvećih kineskih proizvođača automobila nedavno je predstavio veliki turing motocikl koga već smatraju potencijalnim "ubicom" legendarnog Hondinog modela
Da kineska automobilska industrija posljednjih godina ozbiljno napreduje, posebno u segmentu električnih vozila, i da uzima sve veći dio globalnog tržišnog kolača, i nije neka novost.
Međutim, kada iz kineskih fabrika izađe nešto ovako neočekivano i – tipično američki (dobro, donekle i japanski) – onda to svakako jeste vijest.
Jedan od najvećih kineskih proizvođača – Great Wall Motors nedavno je predstavio veliki turing motocikl koga pokreće, takođe veliki, osmocilindarski bokser motor zapremine dva litra.
Zove se Souo S2000GL i na prvi pogled se može saključiti da napravljen da izađe na crtu legendama ove klase dvotočkaša koje predvodi Honda Gold Wing.
U odnosu na japanskog konkurenta, koga pokreće dvocilindraš od 1.800 kubika, ima 25 "konja" više, pa naspram Hondinih 125, Souo 2000 pokreće 151 konjska snaga. Za prenos je zadužen mijenjač sa osam brzina i dvostrukim kvačilom.
Kineska grdosija na dva točka ima "automobilski" međuosovinski razmak od 1.810 milimetara. A ukupna masa od 461 kilogram ne predstavlja prepreku za dostizanje maksimalne brzina od 210 kilometara na sat.
Ovaj kruzer je opremljen digitalnom instrument tablom dijagonale 12,3 inča, parking senzorima i grijačima sjedišta. U standardnu opremu spada i mogućnost redovnog ažuriranja softvera, dok su brojne opcije dostupne u tri različita paketa opreme.
Souo S2000GL svoje ambicije ne pokazuje samo tehničkim karakteristikama već i po cijeni koji ni na domaćem kineskom tržištu ne djeluje mala, budući da se moćni kruzer podaje po početnoj cijeni od 31.000 dolara, koja sa višim paketima opreme ide i do 37.000 dolara.
Poređenja radi, lider ove klase motocikala, Honda Gold Wing Tour se na američkom tržištu prodaje po cijeni od 26.000 hiljada dolara.
(MONDO/SmartLife)